Så där ja. Nu är ektrappan intallerad o klar.
Hur sätter man in en bild på det hela om nu någon är intresserad av att se hur det blev och vad det kostade?

Nu har jag klurat ut hur man lägger till bild.
Trappan är speciellt gjord för att passa vårt gamla hus med 2.70 i takhöjd. Massiv ek med rostfria stålpinnar.

• Trappa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Trappan ser snygg ut. [smiley=thumbsup.gif]
::) Men varför har ni ett räcke på vilplanet som ansluter till väggen? :-/

Ja det ser ju lite konstigt ut, men den "väggen" (är nu bara tillfällig) försvinner eftersom den nya tillbyggnaden ligger där på andra sidan, 80 cm lägre!
Jo vi är mycket nöjda. Leverantören och tillverkaren gjorde verkligen allt för att vi skulle bli nöjda.
Vi behöver två trappor till (bredvid hissen) som vi kommer att beställa av samma kille.

Vad hade du för leverantör? Trappan ser grymt fin ut och det är ju mycket värt att veta att leverantören är pålitlig!

Mvh
Micke

Leverantören finns utanför Lund. Heter "TREMA TEKNIK". Det är en seriös leverantör med duktiga möbelsnickare.

http://www.tremateknik.se/

De tar alla mått på plats, tillverkar och monterar (totalansvar).
Dom har heller inga "standardtrappor" utan tillverkar enl. ens behov och husets förutsättningar.
Vilket dom gör mycket bra enl. min uppfattning!

och vad kostade kalaset?

Liknande den trappa vi har nu kostar idag c:a. 60-65.000. Den är ju ganska komplicerad och stor.
Men som sagt, kontakta Trema Teknik om intresse och behov finnes, det kan ju bli både billigare eller dyrare beroende på vad man vill ha.
Det jag uppskattar, som jag sade tidigare, är det totalansvar och den kvaliteten på grejorna man fick av detta företag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.