2 300 läst · 9 svar
2k läst
9 svar
Ni som byggt Mästergården/Kärnvillan/Harmoni
Hej!
Som tråden utlyser så är jag intresserad att höra från er som byggt Mästergården, Kärnvillan eller Harmoni vad kalaset gick på? Samt vilka tillval ni gjorde? Och om ni ändrade planlösningarna något?
Skiljer de sig mycket åt i pris eller ? Planlösningarna påminner ju mycket om varandra.
Som tråden utlyser så är jag intresserad att höra från er som byggt Mästergården, Kärnvillan eller Harmoni vad kalaset gick på? Samt vilka tillval ni gjorde? Och om ni ändrade planlösningarna något?
Skiljer de sig mycket åt i pris eller ? Planlösningarna påminner ju mycket om varandra.
Tack för uttömande svar!
Maltes, ett par frågor. Var någonstans bygger ni? Jag antar att ni har valt in golvvärme också i priset? Ingår det också uppgradering av köket i priset?
Du har inga ritningar på hur ni har löst sovrummen på ÖV som du kan infoga? Jag är också lite sugen på att få veta vad du menar med inbyggd trapp?
Priset som ni fick, har ni lyckats pruta ner det eller är det standardpris med tillval?
Jättetacksam för all info!
Maltes, ett par frågor. Var någonstans bygger ni? Jag antar att ni har valt in golvvärme också i priset? Ingår det också uppgradering av köket i priset?
Du har inga ritningar på hur ni har löst sovrummen på ÖV som du kan infoga? Jag är också lite sugen på att få veta vad du menar med inbyggd trapp?
Priset som ni fick, har ni lyckats pruta ner det eller är det standardpris med tillval?
Jättetacksam för all info!
Hej!
Vi funderar på att bygga Myresjö, Mästergården. Jag läste Maltes inlägg om att han hade en produktionskostnad på 2150000. Då undrar jag om detta är inklusive tillvalen som gjorts, dvs kakelugn, dubbelgarage etc. Det låter i så fall väldigt billigt. Jag skulle vilja veta om det är någon mer som byggt Mästergården, vad ni fick ge för ett nyckelfärdigt hus och vad ni eventuellt fick ge för tillval som målning externt.
Anledningen till att jag frågar är att vi fått ett pris på Mästervillan i grundutförande, nyckelfärdigt på 2100000 i Eskilstuna, innan tillval. Är vi i så fall lurade eller har jag bara missuppfattat Maltes inlägg?
Tacksam för svar
/förvirrad nybörjare i forumet.
Vi funderar på att bygga Myresjö, Mästergården. Jag läste Maltes inlägg om att han hade en produktionskostnad på 2150000. Då undrar jag om detta är inklusive tillvalen som gjorts, dvs kakelugn, dubbelgarage etc. Det låter i så fall väldigt billigt. Jag skulle vilja veta om det är någon mer som byggt Mästergården, vad ni fick ge för ett nyckelfärdigt hus och vad ni eventuellt fick ge för tillval som målning externt.
Anledningen till att jag frågar är att vi fått ett pris på Mästervillan i grundutförande, nyckelfärdigt på 2100000 i Eskilstuna, innan tillval. Är vi i så fall lurade eller har jag bara missuppfattat Maltes inlägg?
Tacksam för svar
/förvirrad nybörjare i forumet.
Maltes skrev:Vi bygger Mästergården. Vi är en "storfamilj" med fyra barn så vi har inget öppet upp utan där på övervåningen är ett fantastiskt stort vardagsrum på 34 m2. Sedan har vi gjort 4 st lika stora sovrum där uppe, en liten klädkammare och en liten arbetsvrå på 2,5 m2. På bottenvåningen har vi ett sort kök till vänster på 25 m2 och till höger är sovrum och klädvård.
Våra tillval är kakelugn, cd, målning utvändigt, dubbelgarage, släta tak, inbyggd trapp, dolda balkar mm.
Vi har en produktionskostnad på 2150 tkr
Huset kommer v 18 och vi tror verkligen att detta kommer ett funktionellt hus för oss.![]()
Liknande trådar
-
Ingen värme i två element efter omdragning av rör. Har min hantverkare byggt fel?
Värme allmänt -
Input på den effektivaste inställningen för frånluftsvärmepump. Första hösten i nybyggt hus.
Värme allmänt -
Byggtekniker runtom i världen, amerikansk roofing mm
Övrigt husrelaterat -
Tätning mellan imkanal och ångspärr i nybyggt hus
Ventilation -
Ni som har byggt med Thermomur...
Byggmaterial & Byggteknik