Byggahus.se
Hej alla ni som bygger med Eksjöhus! (Och så klart alla andra med bra tips!)

Vi har husleverans imorgon! Underbart och äntligen!

Vi håller som bäst på och funderar kring vilken färg på huset vi ska ha. Det är så svårt.
Färg ingår i husköpet. Eksjöhus kör med Teknos Woodex. Jag har kollat på färgproverna och provmålat på deras hemsida men.....
...det är sååå svårt.
Jag var inne på ett vitt hus med grå knutar eller ett grått hus med vita knutar men tyckte inte att jag hittade rätt nyans.
Så nu lutar det åt mörkgrått nästan svart men vet inte om det blir bra på vår hustyp. Vi bygger ett Junibacken (Tallbacken heter det visst i år.)
Ni som har valt fasadfärg från Teknos, gärna i grått, vitt eller svart, har ni bilder eller tycker ni att provmålningen på deras hemsida var bra?
Jag är i desperat behov av hjälp!!

Hejsan

vi har ett grått hus med vita knutar.

jag har för mig att det är RAL 4500 på huset och obruten vit färg på knutar etc.

• DSC00104.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Simon1885
  • Laddar…
Tack för svaret!

Ni har en jättefin grå färg på ert hus.
Vad är det för hus ni har byggt?
Vad är det för märke på färgen? Är det Teknos färg?

Jag skulle hemskt gärna vilja se fler bilder. Färgen var precis vad vi tänkt oss.
Tack igen för svaret och bilden!:)

Vi har byggt ett eksjö hus som heter Harmoni.
Eftersom eksjöhus grundmålar med Teknos färg så valde vi att även måla huset med färg ifrån Teknos.

Jag skall se om jag kan hitta en gammal färgburk, kommer inte ihåg på rak arm vad färgen heter.

Ett litet råd, måla inte vitt eller ljusgrått med mörka detaljer, foder mm. Huset ser lite rutigt ut med skottgluggar som fönster. Mycket mildare med mörk fasad och ljusa detaljer. Såvida inte ni vill ha det så och att det ser väldigt kontrastrikt ut.

Tack för tipset.

Jag gillar mörka hus. Om jag hade en annan husmodell skulle jag måla mörk, mörk grå, nästan svart med ljusa detaljer.

Så fint tycker jag. Men jag tror inte det passar vår husmodell, tyvärr.

Du Mane

jag blir jätteglad om du hittar en gammal färgburk. Jag har fastnat för er grå nyans. Den är så lagom grå....

MvH psklelbe

Färgen har följande benämning: EXT -NCS S4500N

Ytterligare en bild, färg intrycket varierar lite - berorende om solen skiner eller inte.
Vi provade oss fram till denna kulör, S4000 kändes blå och S5000 blev väldigt mörkt grå.
Huset kommer grundmålat i S3500N.

• framsidan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack , tack och tack igen!
Jag är så glad för färgkoden. Vi slår till och målar huset i samma grå nyans som ni gjort. Den är så perfekt grå.
Evigt tacksam/psklelbe

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.