Byggahus.se
Jag söker en duschdörr i glas där gångjärnet är förskjutet en bit in så dörrvinkeln ändras. VI har nämligen ett värmeelement precis brevid duschen som en vanligt hängd dörr troligen kommer ta i och i längden blir det nog en splittrande kombination :(

Jag bifogar en bild på hur det behöver se ut. Hafa har haft en sådan modell, en god vän till mig köpte en förra året men nu kan jag inte hitta någon liknande dörr nånstans, Hafas har gått ut ur sortimentet tyvärr. Känner någon här till om det finns någon annan tillverkare som har något liknande???

Tacksam för lite länktips eller kunniga tips i ämnet...

• dörrbild.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara för att den utgått ,behöver inte betyda att de inte har någon kvar !
Ring Hafa o hör med dem.
035-154475

Annars bör det väl gå att lösa med en vanlig dörr plus en sk. byggprofil.
Det bör kunna bygga ut gångjärnet på dörren en bit.

Hur menar du då?

INR kanske kan hjälpa till med ditt bekymmer. Vet att dom kan göra speciella lösningar om man nu önskar det

Hemmakatten
INR, www.inr.se, är stora och borde ha fösningen du efterfrågar.Den (stora) nackdelen är att de är mycket dyra.

Jag fann en dörr (se fotot nedan).
http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/space_duschdorr-4570

Nu är min nästa fråga, den sitter i en "ram", går den att kombinera med en glasbetongsvägg tro? Har sökt på nätet men inte kunnat finna om det finns "halva" glasbetong block", dvs standard modellen verkar vara c:a 20x20cm, iom att jag blir tvungen att bygga en vägg som är c:a 70cm (se nedan bif ritning) behöver jag ett skift som bara är 10cm. Dvs 3 rader med 20cm och en rad med 10cm för att få en vägg som mäter 70cm.

Har nån koll på om det faktiskt finns, har för mig att jag sett halvblock för länge sen men finns det fortfarande? Tacksam för länk om möjligt. :)

• bild000001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Den här hade passat dig bra, snyggare än glasblock:

l_alligator.jpg

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.