154 529 läst · 810 svar
155k läst
810 svar
ASSA 2000 EVO
Jamen snart har de ju så många olika varianter så att enbart detta faktum gör att säkerheten blir bra. Tjuven står där vid dörren och kliar sig bakom örat och vet inte om han skall ta fram bladmåttet, borrmaskinen, skosnöret eller tandborsten.gullegrizen skrev:Hörde att den "uppdaterade" låskistan som togs fram också är bristfällig ur säkerhetssynpunkt. I slutet av november kommer alltså ytterligare en kista som tydligen inte heller är helt ok... Någon gång under våren kommer ASSA med, hör och häpna, ytterligare en uppdaterad låskista. Vågar vi gissa att även denna faller som ett korthus?
Ungefär som en nyckel ju... Det finns ett otal varianter av nycklar och enbart rätt nyckel öppnar dörren. Assa har tjuvkikat på denna idé och tillämpat den med föremål istället.
Fick förresten mitt manipulationsskydd i förra veckan... provade det i nu i helgen och det passade inte, vilket jag ju sa till dörrfabrikanten redan från början att det inte skulle göra.
Redigerat av moderator:
I den här artikeln står att endast 7 st har anmält till ARN att de vill ha sitt lås utbytt eller pengarna tillbaka. Är det kanske dit vi ska vända oss allihop?
Dagens Industri
Dagens Industri
Jag tänkte göra en anmälan men vill gå rätt gång dvs först skickat reklamation till Lås återförsäljaren och invänta svar.
Jag skickade reklamationen 30/10 och har krävt skriftligt svar men ännu ej fått något.
Tiden jag anser skälig att de åtgärdar har snart passerats och då skickar jag det vidare till ARN. Kanske ska jag ringa konsumentombudet i kommunen först?
Jag skickade reklamationen 30/10 och har krävt skriftligt svar men ännu ej fått något.
Tiden jag anser skälig att de åtgärdar har snart passerats och då skickar jag det vidare till ARN. Kanske ska jag ringa konsumentombudet i kommunen först?
Mina mail ligger obesvarade hos Bordörren.
Pratade med kundtjänst igår. Ett i efterhand ganska komiskt samtal där jag försökte förklara för den åtminstone trevliga tjejen att mitt dörrfoder sitter alltför nära dörrbladet för att deras plåtskydd skall kunna användas. Fick vända och vrida på orden för att hon skulle förstå (den där träramen runt dörren, nej inte karmen, träramen utanför dörrblad och karm som täcker glipan mellan husväggen och karmen, nej inte utåt, i sidled... osv). När jag till sist lyckades uttrycka mig tillräckligt bra så hade hon ingen lösning på problemet utom att jag själv skulle modifiera skyddet. När jag inte nöjde med med det antecknade hon mitt problem och sa att de skulle undersöka detta. Hon hade då inte hört att fler kunde ha detta problem.
Förvånad blev jag uppringd senare på eftermiddagen igår. Hon informerade om att de jobbade på en lösning som skulle kunna användas i mitt fall istället för ett plåtskydd. De skulle kunna skicka det inom några veckor och hon undrade om jag var intresserad av det. Jag sa att jag var det samt att jag fick hoppas att ingen gick rakt in och tog allt jag hade under tiden.
Dock verkar det ju i alla fall snart finnas en lösning utöver plåtbiten. Funkar den och syns mindre vill jag ju ha en sån på den andra dörren också. Fula plåtbitar klarar jag mig gärna utan.
Förvånad blev jag uppringd senare på eftermiddagen igår. Hon informerade om att de jobbade på en lösning som skulle kunna användas i mitt fall istället för ett plåtskydd. De skulle kunna skicka det inom några veckor och hon undrade om jag var intresserad av det. Jag sa att jag var det samt att jag fick hoppas att ingen gick rakt in och tog allt jag hade under tiden.
Dock verkar det ju i alla fall snart finnas en lösning utöver plåtbiten. Funkar den och syns mindre vill jag ju ha en sån på den andra dörren också. Fula plåtbitar klarar jag mig gärna utan.
Finns detta problem även på ASSA 410?
Medlem
· Västmanland
· 304 inlägg
Hade jag tillhållarlås sove jag lugnare. Tillhållarlås med hakregel borde vara bland det säkrare man kan ha i dörren.