20 518 läst · 12 svar
21k läst
12 svar
Någon som har Tapwell-blandare?
Har precis lagt en beställning på två handfatsblandare och en termostatblandare från Tapwell Birillo serien (allt i mattkrom). Frågan jag har är: Någon som har haft krångel med deras produkter? VVs-aren som ska koppla in allt var lite skeptisk, men det kan ju vara för att han själv inte säljer detta märke och är gammal i gemet och tycker FMM är det bästa som någonsin har tillverkats. ( Hans egna ord :
). Och jag undrar även om den matta beläggningen är tålig eller repas lätt av ringar osv. Såg att Sigro hade på sin sida, så dom verkar ju vara ganska stora även här i Sverige. Alla deras dusch/bad blandare har 150cc som standard, alltså inte som svensk standard.

Vi har krom.
Ja, vi tyckte de var väldigt prisvärda och snygga. Till badkaret och handfatet ingick det blandare, annars hade vi köpt tapwell dit också.
Tycker det känns viktigare att köpa beprövad kvalité när det gäller de dyrare komponenterna i ett badrum, t ex badkar och toalett. Att chansa lite på en okänd duschblandare känns rätt ok.
Ja, vi tyckte de var väldigt prisvärda och snygga. Till badkaret och handfatet ingick det blandare, annars hade vi köpt tapwell dit också.
Tycker det känns viktigare att köpa beprövad kvalité när det gäller de dyrare komponenterna i ett badrum, t ex badkar och toalett. Att chansa lite på en okänd duschblandare känns rätt ok.
En kort fråga om Tapwell-duschblandaren du köpte (Birollo-serien?). Är själva duschsetet i metal eller plast?
/A
/A
Kollade upp det, och vi har Akro/Selene duschset, inte Birillo. Själva handtaget är i plast, resten är i metall.
Var tvungen att kolla beskrivningen, för jag har inte ens tänkt på om det är plast hemma... Det känns som ett bra betyg tycker jag.
Var tvungen att kolla beskrivningen, för jag har inte ens tänkt på om det är plast hemma... Det känns som ett bra betyg tycker jag.
har precis den blandaren i vårt h.fat, funkar utmärkt och är jättesnygg, har tapwell i b.kar och kök oxå, en kommentar kan vara att de startar ganska hårt (om du förstår) vi verkar ha väldigt högt vattentryck i huset, vilket gör att man måste vara försiktig för att inte få "fullt sprut"
Vi har Tapwell i vårt renoverade badrum (c:a 9 månader gammalt nu).
Handfatskranen, en waterfall-kran (EVO-serien) droppar ofta eller har en kvarvarande liten stråle när man stänger av den (man får trixa med den för att helt få den att sluta) sedan några månader. Oväntat dåligt.
Duschutrustningen, takduschen, i TVM-serien, med omkoppling till handdusch fungerar utmärkt, och är en njutning att använda.
Handfatskranen, en waterfall-kran (EVO-serien) droppar ofta eller har en kvarvarande liten stråle när man stänger av den (man får trixa med den för att helt få den att sluta) sedan några månader. Oväntat dåligt.
Duschutrustningen, takduschen, i TVM-serien, med omkoppling till handdusch fungerar utmärkt, och är en njutning att använda.
Tyvärr har vi inte lika bra erfarenhet av duschblandaren, efter 1år gick den så trögt att stänga av så att man var tvungen att använda bägge händerna, dock inga problem att få en ny insats ifrån TW men nu ett halvår senare har den börjat kärva igen. Har även en vänn som fått byta sin insats 3 gånger på 2år..men inga repor dock 
Har en Tapwell-kran och kan konstatera att det är en överprissatt designprodukt (vilket givetvis är helt medvetet). Jag har förståelse för design och utseende kan vara relevant men jag är nog benägen att hålla med rörkrökaren av FMM (eller Mora) faktiskt är rätt bra grejer.
Tapwell har nu varit i marknaden i några år. Jag skulle säga varken eller när det gäller kvalitet. Jag tror kvalitetsmässigt ligger det ungefär i samma nivå som FMM men med lite roligare design. Kolla t ex på deras vattenfallsblandare http://www.badshop.se/tapwell-evo-070-waterfall-tvattstallsblandare-specialpris-/15686-0 vilket är lite roligare produkt jämfört med det gamla vanliga.
Liknande trådar
-
Hsb Mälardalarna. Har någon erfarenhet om deras verksamhet?
Bostadsrätt -
Nya huslås till gammal (dörr) - någon som kan hjälpa?
Fönster & Dörrar -
Hus från 1938 - någon som har ett likadant hus?
Planlösningar -
Någon kunnig kring frånluftvärmepumpar
Värme allmänt -
Någon som testat Thermex Carbon Flex Filter till köksfläkten?
Kök