Byggahus.se
byggherre skrev:
hej, här finns det nycklar att köpa om ni tappat nycklarna :)

[länk]
asgarv :D

tjaboo skrev:
asgarv :D
Pinsamt av Assa, men hur bra annons som helst. Köper en nyckelsats direkt om jag inte hittar min i verktygslådan.

Men vad händer nu? Pratade med Götenehus och de har inte fått några direktiv ännu, varken från Assa eller Bor dörren. För min del kommer det aldrig bli aktuellt att sätta dit ett plåtbleck över låset. Det hade man ju förr när man kunde öppna dörren med en galje eller ståltråd som man stoppade in i springan och drog i dörren samtidigt som man ryckte i galjen.

Nä nått bättre får de komma med, annars blir det mycket anmärkningar inom de närmaste månaderna. Trots allt vad kostar ett par nya låshus?, när man köpt ett hus för 3 miljoner av en Husfabrikant. Känns lite dumsnålt att inte lösa problemet och få en nöjd kund.:mad:

Byggherre skrev:
Hej, här finns det nycklar att köpa om ni tappat nycklarna :)

[länk]
Kul kille, och man måste ge honom lite extra kredd...
Han bif även instruktionsvideo :D

verktygsgurun skrev:
Uppdrag granskning går ikväll...
Fel av mig...det var ju igår !!

sa3afc skrev:
Jag startade en namninsamling, så får vi se hur många namn vi får ihop. [länk]
Bra grej. Jag ska ta den där listan, korsköra den mot eniro och google maps och sedan åker jag å hämtar alla era värdesaker, sedan säljer jag dom på blocket och köper ett nytt lås till min egen dörr för pengarna. :eek:

Hej

Fick mina brytskydd idag. Jag hade beställt 3st. Jag fick 4st varav bara 2st passade, och det efter jag böjt till dem lite.

Problemet är avståndet från hålen till dörrens yttersida. Jag hade två olika mått och det angav jag vid beställningen, men ASSA skickade 4st med samma mått.

Ett råd vid mätningen. Tänk på att karmen och dörren nästan aldrig ligger helt i linje med varandra. Jag kollade inte detta tillräckligt noga och därför fick jag böja till mina plåtar lite grann. De slog i karmen annars.

Jag tror det kommer bli mycket problem när folk skall montera dessa plåtar, då det är jävligt viktigt att man mäter rätt avstånd. ASSA gjorde detta så jävla dumt när de använde de befintliga skruvhålen till låshuset för att fästa brytskyddet. Man skulle givetvis gjort så att man gjorde brytskyddet lite längre så att man skruvade fast det utanför låshuset, då hade man haft möjlighet att justera små avvikelser. Med deras lösning är det mer eller mindre omöjligt.

Tack, ASSA, ni klantade till det även denna gång.

I morgon skall jag ringa och kräva att de skickar nya låshus. Fet chans !!!

Klein

sa3afc skrev:
Jag startade en namninsamling, så får vi se hur många namn vi får ihop. [länk]
Ja det är nog bra att ta bort den listan snarast!

klein skrev:
Hej

Fick mina brytskydd idag. Jag hade beställt 3st. Jag fick 4st varav bara 2st passade, och det efter jag böjt till dem lite.

Problemet är avståndet från hålen till dörrens yttersida. Jag hade två olika mått och det angav jag vid beställningen, men ASSA skickade 4st med samma mått.

Ett råd vid mätningen. Tänk på att karmen och dörren nästan aldrig ligger helt i linje med varandra. Jag kollade inte detta tillräckligt noga och därför fick jag böja till mina plåtar lite grann. De slog i karmen annars.

Jag tror det kommer bli mycket problem när folk skall montera dessa plåtar, då det är jävligt viktigt att man mäter rätt avstånd. ASSA gjorde detta så jävla dumt när de använde de befintliga skruvhålen till låshuset för att fästa brytskyddet. Man skulle givetvis gjort så att man gjorde brytskyddet lite längre så att man skruvade fast det utanför låshuset, då hade man haft möjlighet att justera små avvikelser. Med deras lösning är det mer eller mindre omöjligt.

Tack, ASSA, ni klantade till det även denna gång.

I morgon skall jag ringa och kräva att de skickar nya låshus. Fet chans !!!

Klein

Vad tog det i tid från att du beställde tills att du fick dina brytskydd?

MathiasS skrev:
Bra grej. Jag ska ta den där listan, korsköra den mot eniro och google maps och sedan åker jag å hämtar alla era värdesaker, sedan säljer jag dom på blocket och köper ett nytt lås till min egen dörr för pengarna. :eek:
Kollade just detta och det var inte svårt att hitta adressen till de personer skrivit under. Tänk så fel det blev även om tanken var god. :D

Kommer att ta bort kravet på att man ska fylla i postorten, så fort jag lyckas...

Redigerat:
Synd för dom med ovanliga namn, som förmodligen går lätt att hitta trots att orten saknas i listan..
Men tanken är god, nåt lär göras.

Johan Gunverth skrev:
Kollade just detta och det var inte svårt att hitta adressen till de personer skrivit under. Tänk så fel det blev även om tanken var god. :D

Å andra sidan kan man ju säga att flera av oss här också är fruktansvärt lätta att identifiera.....:(

Fick mina brytskydd från ASSA igår, tog ca 10 tagar från min beställning.
Provmonterade ett i morse och det gick väl hyfsat smidigt. Tyckte inte att det såg så illa ut, men det var fortfarande mörkt när jag gick till jobbet, så frugan lär väl ringa snart och få ett utbrott... Monterar nog de sista skydden iaf, och hoppas på nya låskistor när hela processen har nått så oanade höjder att ASSA inte har något annat val...

Hej

Det tog ganska exakt 2 veckor att få brytskydden. Om jag inte får nya lås kommer jag att tillverka mina egna brytskydd. Jag planerar att såga av böjen på brytskyddet från ASSA och svetsa på det på vanliga brytskydd som täcker båda sidor av springan. Då lär det blii svårt att ta sig in. Men detta blir mer och mer skandalöst tycker jag. Hur många timmar är inte nerlagda per person på denna sak nu? ASSA MÅSTE skicka nya lås. Jag försökte ringa dem idag men det var "tillfällig" överbelastning så jag blev inte ens satt i telefoonkö. Innan "Uppdrag G." gick det bra att nå dem på telefon.

Klein

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.