jag möter med några frågor:
Ni behöver inget gästrum/hobbyrum/kontor? Hur samspelta man än är så är det rätt bra att kunna gå undan ett tag
Jag ser inget förvaringsutrymme av något slag. Det brukar behövas med tiden så det kanske kan vara något att fundera på?
Ni har en väldigt öppen planlösning vid entren, hur har ni planerat det här med avhängning av kläder och plats att ställa skor på?
Ni behöver inget gästrum/hobbyrum/kontor? Hur samspelta man än är så är det rätt bra att kunna gå undan ett tag
Jag ser inget förvaringsutrymme av något slag. Det brukar behövas med tiden så det kanske kan vara något att fundera på?
Ni har en väldigt öppen planlösning vid entren, hur har ni planerat det här med avhängning av kläder och plats att ställa skor på?
Följdfrågor är bra. Vårt sovrum blir på övervåningen/loftet. Så lilla rummet nere blir extra rum. Sen har vi en befintlig lada på tomten där vi tänkte inreda ett gästrum. Det där med entren har vi diskuterat en del och jag är nog också inne lite på att vi måste ha någon avskärmning där. Förvaringsytrymmen blir nog en del garderober på loftet och till höger när man kliver inanför dörren.
Bilderna blev så små när jag postade dem. Vad tror ni om toaletten som är separat och inte så stor. Går det igenom med tanke på handikappanpassning osv. ?
Bilderna blev så små när jag postade dem. Vad tror ni om toaletten som är separat och inte så stor. Går det igenom med tanke på handikappanpassning osv. ?
Jag trodde att ni skulle ha en toa i badrummet och hadde en lill-toa "extra". Som jag har förstått det så varierar det rätt mycket mellan kommunerna vad de kräver så enklast där är att fråga berörd komun vad de kräver.
Ladan var ju en klar bonus
där går det antagligen att stuva sånt som inte riktigt vill få plats i en gaderob också. Hadde rejäla problem med ett par extra iläggsskivor till köksbordet i föräldrahemmet. Löstes tillslut med att vi gömde dem bakom kökssoffan
Ladan var ju en klar bonus
Vi har toan separerad från badrummet i lägenheten vi bor i idag och det är väldigt praktiskt. Speciellt på morgonen. Alternativet är ju två toaletter med en gäst-toa men det känns lite overkill när man bara är två personer, utflugna barn.
När jag ser planlösningen tänker jag att huset är litet, sådär 60 kvm. Men det är lika stort som vårt hus på 7 r o k för 5 personer. Enda skillnaderna är att vi har 60 cm till på bredden och lite större takvinkel!
Personligen tycker jag att mysigheten med loft försvinner med så mycket luft. Men pampigt blir det säkert!
Klart att ni ska ha en toalett i badrummet, ni har ju plats! Om ni vill kan ni ju gömma den bakom en vägg eller halvvägg. Och ni måste inte använda den om ni inte vill
.
Jag hade också velat ha entrén på ett helt annat sätt, helst med klädkammare. När ni bara är två vuxna kan det ju till och med hända att kläderna hamnar där!!!
Personligen tycker jag att mysigheten med loft försvinner med så mycket luft. Men pampigt blir det säkert!
Klart att ni ska ha en toalett i badrummet, ni har ju plats! Om ni vill kan ni ju gömma den bakom en vägg eller halvvägg. Och ni måste inte använda den om ni inte vill
Jag hade också velat ha entrén på ett helt annat sätt, helst med klädkammare. När ni bara är två vuxna kan det ju till och med hända att kläderna hamnar där!!!
Inspirationen kommer från ett hus vi va och tittade på för ett tag sen som känndes väldigt bra. Det ser ut så här. enda felet med det var att det känndes för smalt. "Vårt" hus är ca en meter bredare och 2,5 meter kortare.
Liknande trådar
-
Vad tror ni om etanolkamin eller dieselaggregat som backup-system för värme utifall elen går? (har inte vedkamin)
Värme allmänt -
Vad tror ni om detta huset? Ligger i Kungsbacka kommun i Frillesås
Köpa & Sälja hus -
Vad tror ni om denna skada på ny Diplomat dörr?
Fönster & Dörrar -
Vad tror ni om priserna för att bygga nytt?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Isolering som luktar, funkar detta tror ni?
Miljö & Hälsa