6 772 läst · 20 svar
7k läst
20 svar
Tulikivi...
Sida 1 av 2
Jäpp! Snygga är de! Vilken modell har du fått den pris uppgiften på chb?
Om man har t ex en tulikivi brasbakugn där brasan är åt ett håll och bakugnen är åt det andra hållet. Måste man då ha beklädnad på golvet på båda sidorna...typ klinkers eller behöver man bara ha fram för brasan?
Har funderat på att handla en i Finland men hur sjutton får jag in en kamin på ett ton i min golf? 
om mingravsten ser ut som tullikivis zefiro så vill jag flytta till kyrkogården nu, vi har bestämt oss för en sådan i nya huset, i det gamla har vi en 1800 kg som är suverän, har halverat elförbrukningen och gjort att vi kunde säkra ned, billigare elavgift.
Och så kan man få energibidrag också.
Accept no substitute!
Och så kan man få energibidrag också.
Accept no substitute!
Nu har jag inte en Tulikivi utan en Nunnauuni. Betalade just under 40000 för min från Finland och då ingick allt. Från Sverige skulle den ha kostat 66000 plus resa och logi för montören. Alltså över 70000.
En fin besparing på 30 k.
Men då måste man givetvis även beräkna var i Sverige man bor. Vet inte vad fraktpriserna på 2 ton ligger.
En fin besparing på 30 k.
Men då måste man givetvis även beräkna var i Sverige man bor. Vet inte vad fraktpriserna på 2 ton ligger.
Vi bor ju bara ett stenkast från Finland, så vi åker väl över och handlar i så fall, antingen med färjan här från stan (Umeå) eller så biliar vi runt norrut. Vet du någon föräljare som har prislista på nätet?