Jag har kommit över några meter verktygstavlor som passar kanon bredvid smörjgropen. Tyvärr var det snålt med krokar/skålar/hållare.
Det är fyrkantiga ”hål” och måttet mellan hålens ytterkanter är ungefär 43 mm, oavsett om man mäter horisontellt eller vertikalt.
Tänker att det borde följa en viss standard, och kanske någon hjälpsam och kunnig person kan komma med tips på var man kan hitta passande tillbehör! 🙂
De satt ursprungligen monterade i ett servicefordon om det kan vara till hjälp.
Se bilder:
Det är fyrkantiga ”hål” och måttet mellan hålens ytterkanter är ungefär 43 mm, oavsett om man mäter horisontellt eller vertikalt.
Tänker att det borde följa en viss standard, och kanske någon hjälpsam och kunnig person kan komma med tips på var man kan hitta passande tillbehör! 🙂
Se bilder:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 8 133 inlägg
Här tillexempel, ingen aning om de är bra/dåliga/billiga/dyra
https://garageinredning.se/produkt/verktygskrokar-kroksats-20-delar/
https://garageinredning.se/produkt/verktygskrokar-kroksats-20-delar/
Tackar ödmjukast för tipset! Men CC 38mm, tror du att det passar till aktuell tavla..?Frustrator skrev:
Vet verkligen inte hur man ska/bör mäta CC i dessa sammanhang.
Tack för tipset, uppskattat! 🙂john68 skrev:
Tellbe alltså!M myrstack skrev:
En snabb sökning på en välkänd sökmotor gav resultat att det var CC 38mm. Stämmer isf fint med det som Frustrator föreslog. 🙂
Har du erfarenhet av Tellbe och deras grejer?
Måttet mellan två håls högra eller vänstra kanter (höger till höger, eller vänster till vänster) motsvarar måttet mellan hålens centrum, då hålen är lika stora. CC-måttet (avstånd centrum till centrum) ser ut att vara ca 34mm. Absolut inte 38mm.V Vardagsrum skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 133 inlägg
Eller inte… Mäter jag min tavla får jag helt andra mått. Tellbe är väl annars okay men då många av deras krokar bygger på att du använder ett par hål, eller 4 hål, så måste måtten stämma exakt. Inte hittat några andra märken som passar. Fördelen är väl att krokarna pallar last troligt bra givet flera fästpunkterV Vardagsrum skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bästa svaret
Verktygstokig
· Mullsjö
· 2 inlägg
Det där ser ut att vara Håells modulsystemV Vardagsrum skrev:Jag har kommit över några meter verktygstavlor som passar kanon bredvid smörjgropen. Tyvärr var det snålt med krokar/skålar/hållare.
Se bilder:
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Visst är det Håells modulsystem! Tack snälla du 😀S Slaget på tummen skrev:
Kände igen det direkt när jag googlade, eftersom jag även har ett gäng hurtsar/lådor/backar.
Nu förstår jag hur det var tänkt att backarna skulle användas! Tavlorna kan användas som väggar, och hurtsarna placeras under backarna.
Tack!G Guson skrev:
Annan tillverkare, men 34mm stämmer fint 🙂
Frågan kvarstår dock, var hittar man krokar/tillbehör för fyrkantiga hål med C/C 34mm (som inte ruinerar en)
Exempel på hurtsar:
Logga in
Skapa konto
Exempel på kombination:
Logga in
Skapa konto
Verkar vara ett rejält system det här.
Klicka här för att svara