Jag har kommit över några meter verktygstavlor som passar kanon bredvid smörjgropen. Tyvärr var det snålt med krokar/skålar/hållare.

Det är fyrkantiga ”hål” och måttet mellan hålens ytterkanter är ungefär 43 mm, oavsett om man mäter horisontellt eller vertikalt.

Tänker att det borde följa en viss standard, och kanske någon hjälpsam och kunnig person kan komma med tips på var man kan hitta passande tillbehör! 🙂

De satt ursprungligen monterade i ett servicefordon om det kan vara till hjälp.

Se bilder:

Blå verktygstavla med olika fästa föremål som säckhandskar, verktyg och krokar. Verktygstavlan är perforerad med fyrkantiga hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blå verktygstavla med fyrkantiga hål och en tumstock som visar avståndet mellan hålens ytterkanter, cirka 43 mm.
Skapa konto

Blå verktygstavla med fyrkantiga hål och en måttstock som visar 43 mm mellan hålens ytterkanter.
Skapa konto

Blå verktygstavla med fyrkantiga hål monterad med svart hållare och måttstock som visar 43 mm mellan hål.
Skapa konto

Swedol har 4 kantiga hål på en av sina tavlor, tror jag.

Ser väldigt likt ut som Tellbe

Frustrator Frustrator skrev:
Här tillexempel, ingen aning om de är bra/dåliga/billiga/dyra

[länk]
Tackar ödmjukast för tipset! Men CC 38mm, tror du att det passar till aktuell tavla..?

Vet verkligen inte hur man ska/bör mäta CC i dessa sammanhang.
john68 john68 skrev:
Swedol har 4 kantiga hål på en av sina tavlor, tror jag.
Tack för tipset, uppskattat! 🙂
M myrstack skrev:
Ser väldigt likt ut som Tellbe
Tellbe alltså!

En snabb sökning på en välkänd sökmotor gav resultat att det var CC 38mm. Stämmer isf fint med det som Frustrator föreslog. 🙂

Har du erfarenhet av Tellbe och deras grejer?

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
K
V Vardagsrum skrev:
En snabb sökning på en välkänd sökmotor gav resultat att det var CC 38mm. Stämmer isf fint med det som Frustrator föreslog. 🙂
Måttet mellan två håls högra eller vänstra kanter (höger till höger, eller vänster till vänster) motsvarar måttet mellan hålens centrum, då hålen är lika stora. CC-måttet (avstånd centrum till centrum) ser ut att vara ca 34mm. Absolut inte 38mm.

• Tumstock som mäter avståndet mellan två objekt mot en blå bakgrund, visar cirka 34 mm avstånd.
    Skapa konto
  • Gilla
jahallåja
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Tackar ödmjukast för tipset! Men CC 38mm, tror du att det passar till aktuell tavla..?
Sorry, tittade snabbt och såg inte så noga vad tumstocken början låg, cc34 stämmer nog bättre som de andra säger

V Vardagsrum skrev:
Tellbe alltså!

Har du erfarenhet av Tellbe och deras grejer?
Eller inte… Mäter jag min tavla får jag helt andra mått. Tellbe är väl annars okay men då många av deras krokar bygger på att du använder ett par hål, eller 4 hål, så måste måtten stämma exakt. Inte hittat några andra märken som passar. Fördelen är väl att krokarna pallar last troligt bra givet flera fästpunkter

En person använder ett skjutmått för att mäta avstånd mellan hål på en perforerad tavla, med en avläsning på 46.96 mm på displayen.
Skapa konto

En hand håller en digital skjutmått mot en hålad väggyta, skärmens visning visar 89,1 mm.
Skapa konto

Bästa svaret

V Vardagsrum skrev:
Jag har kommit över några meter verktygstavlor som passar kanon bredvid smörjgropen. Tyvärr var det snålt med krokar/skålar/hållare.

Det är fyrkantiga ”hål” och måttet mellan hålens ytterkanter är ungefär 43 mm, oavsett om man mäter horisontellt eller vertikalt.

Tänker att det borde följa en viss standard, och kanske någon hjälpsam och kunnig person kan komma med tips på var man kan hitta passande tillbehör! 🙂

De satt ursprungligen monterade i ett servicefordon om det kan vara till hjälp.

Se bilder:

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Det där ser ut att vara Håells modulsystem

S Slaget på tummen skrev:
Det där ser ut att vara Håells modulsystem
Visst är det Håells modulsystem! Tack snälla du 😀

Kände igen det direkt när jag googlade, eftersom jag även har ett gäng hurtsar/lådor/backar.

Nu förstår jag hur det var tänkt att backarna skulle användas! Tavlorna kan användas som väggar, och hurtsarna placeras under backarna.

G Guson skrev:
Din tavla har inte c-c 38 mm. 43 minus hålets bredd är c-c. Det ser ut att vara ca 34 mm eller så.

[länk]
Tack!

Annan tillverkare, men 34mm stämmer fint 🙂

Frågan kvarstår dock, var hittar man krokar/tillbehör för fyrkantiga hål med C/C 34mm (som inte ruinerar en)

Exempel på hurtsar:

Blå och grå verktygsskåp med lådor, etiketterade med olika namn som "Tejp" och "Flänsar". Hammare och skruvar ligger ovanpå skåpet.
Skapa konto

Exempel på kombination:

Blått modulsystem med hyllor, lådor och perforerade paneler, placerat på en träpall utomhus, med industribyggnader i bakgrunden.
Skapa konto

Verkar vara ett rejält system det här.

• Gilla
Slaget på tummen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.