8 119 läst · 24 svar
8k läst
24 svar
El, Tele, kulvert och avlopp
OT: Är inte det för att varmvattnet smälter ytan och på så sätt tar bort ojämnheter bättre?peter.holm skrev:
http://www.gi.alaska.edu/ScienceForum/ASF4/441.htmlvojma skrev:
Gäller iofs endast vid lika stor utgångsvolym som kallt vattan och öppen behållare.
Ännu mer OT; Jo, JAG kan tänka mig att varmvattnet smälter ytan och får det nya vattnet att "gå ihop" med isen. Ojämnheter tas dock bort av hyvelstålet på ismaskinen. Varmvattnet används för att fylla sprickor och skåror och ge den slutliga finishen, tror jag iaf...Hästhagen skrev:
Nu tror jag kanske att vi är ute på djupt vatten
Det var så jag tänkte också...peter.holm skrev:Ännu mer OT; Jo, JAG kan tänka mig att varmvattnet smälter ytan och får det nya vattnet att "gå ihop" med isen. Ojämnheter tas dock bort av hyvelstålet på ismaskinen. Varmvattnet används för att fylla sprickor och skåror och ge den slutliga finishen, tror jag iaf...
Nu tror jag kanske att vi är ute på djupt vatten![]()
Medlem
· Västra Götaland
· 54 inlägg
Om vi skall återgå till ämnet så har Rinkaby Rör färdiga paket för trekammarbrunn med infiltration, jag skulle tro att de även har resten du behöver.
När det gäller vatten så fryser vatten vid 0 grader oavsett hur varmt det var i ursprungsläget, då kan man räkna ut resten själv när det gäller tiden för att frysa.
När det gäller vatten så fryser vatten vid 0 grader oavsett hur varmt det var i ursprungsläget, då kan man räkna ut resten själv när det gäller tiden för att frysa.