46 458 läst · 116 svar
46k läst
116 svar
Jävulstyg på bygget!!
eller göra inlägg i hostfilen om man inte får göra inlägg i dns-datat.
Lägger man till t ex. raden
80.76.148.88 forum.byggahus.se
i hostfilen i en windowsmaskin, så hamnar alla som vill till forum.byggahus.se på tv4.se sidan. (som finns på det IP-numret)
Lägger man till t ex. raden
80.76.148.88 forum.byggahus.se
i hostfilen i en windowsmaskin, så hamnar alla som vill till forum.byggahus.se på tv4.se sidan. (som finns på det IP-numret)
Funkar inte på alla datorer. Det beror på vilket grafikkort och vilken drivrutin man har.matbr107 skrev:
Jag gjorde ett liknande bus, fast det var på Windows 3.11-tiden. Jag skev en skärmsläckare som helt enkelt vände skärmbilden uppochner. Den kunde man installera i smyg. Sen var det bara att vänta tills någon började hojta "... va f*n, min skärm e uppåner..." Det roligaste var sedan när man gick dit "för att kolla". Då gällde det att stöta till skrivbordet så skärmsläckaren försvann och bilden blev normal igen. "Vad menar du, vadå uppochner?"
Under min tid som betongare hittade vi på mycket bus.. bland det mest lyckade var väl när vi bakade "chokladbollar".. i betong.. Vi rullade till snygga bollar och strösslade över frigolitspån från bandsågen, sen lade vi dem omsorgsfullt och snyggt på en tallrik och satte in i kylen i fikarummet. De var faktiskt riktigt verklighetstrogna. Ingen vågade röra dem första dagen, men dag 2, när betongen härdat bjöd vi en kille på vårt bakverk. Vi trodde han skulle genomskåda det snabbt, men killen sätter tänderna i den, och vi ligger dubbelvikta på golvet av skratt medan han spottar frigolit och svär, men inser snart det roliga i det hela.. tur att ingen fördärvade tänderna bara..
Olaga dataintrång och (urkunds?)förfalsking... det räcker antagligen för att bli avskedad...Tripod skrev:
Får väl berätta om jag fått sparken. OK då. En kollega som alltid surfar för mycket på en och samma skitsida. kanske ska styra om henne till www.bytjobb.segravedigger skrev:
Exakt vart lägger man in denna info?
Kanske får en funderare då...
I filen hosts som du hittar i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\ (Windows XP).henrik79 skrev:
Öppna den med notepad.
/fredrik
Medlem
· Västernorrland
· 2 031 inlägg
Fungerar inte alltid. Om sidan du vill ska komma till finns på ett tex ett webbhotell så finns det flera webbplatser på samma ip-nr. Då känner webserververn av vilket domännamn som efterfrågas och eftersom exemplet ovan inte finns på den servern så finns ingen sida att visa. Webhotellets huvudsida kommer troligtvis upp istället.gravedigger skrev:
Så är det naturligtvis. Man får leta litet innan man hittar ett bra IP-nr.
För de som vill vara litet mer avancerade och vill ha kul big-time så finns några bra uppslag här.
http://www.ex-parrot.com/~pete/upside-down-ternet.html
Blurry är den personliga favoriten.
För de som vill vara litet mer avancerade och vill ha kul big-time så finns några bra uppslag här.
http://www.ex-parrot.com/~pete/upside-down-ternet.html
Blurry är den personliga favoriten.
Medlem
· Västernorrland
· 2 031 inlägg
Haha, den var bra 
Jag kan tänka mig att man myser lite när man står och småpratar med grannen och denne nämner nåt om konstiga problem med internet.

Jag kan tänka mig att man myser lite när man står och småpratar med grannen och denne nämner nåt om konstiga problem med internet.
Jag kom på ett till bus.. Eller det har jag vetat länge ska bara ta mig mod att verkställa det hela någon dag..
Ketchup är det många som har med sig till matlådan. Om inte flaskan är full så tillsätt 2-3msk bakpulver ställ tillbaka i kylen/skafferi men skaka inte flaskan.. När personen kommer och ska äta och vänder på flaskan för att ta ketchup så blir det som en bomb och det sprutas ketchup överallt.. Ja det kan ju vara kul om man inte blir drabbad sj vill säga..
En annan sak är att ta superlim & limma igen hålet på handkrämstuben. Ta sen ett rakblad skär ett fint snitt i andra änden av tuben.. Den lycklige som kommer och ska ta handkräm och inte får ut nått trycker hårdare å får allt på sig ur den andra änden.. Lite jäkligt men helt ofarligt.. /Linda
Ketchup är det många som har med sig till matlådan. Om inte flaskan är full så tillsätt 2-3msk bakpulver ställ tillbaka i kylen/skafferi men skaka inte flaskan.. När personen kommer och ska äta och vänder på flaskan för att ta ketchup så blir det som en bomb och det sprutas ketchup överallt.. Ja det kan ju vara kul om man inte blir drabbad sj vill säga..
En annan sak är att ta superlim & limma igen hålet på handkrämstuben. Ta sen ett rakblad skär ett fint snitt i andra änden av tuben.. Den lycklige som kommer och ska ta handkräm och inte får ut nått trycker hårdare å får allt på sig ur den andra änden.. Lite jäkligt men helt ofarligt.. /Linda
På ett tidigare jobb så var det en kollega som alltid lämnade sin mobil på skrivbordet när hon gick ut i huset, saken är den att går man ut i huset kan det dröja till sent på dagen tills man kommer tillbaka för alla användare hugger tag i en (it-support). Så mobilen är enda sättet att få tag på personen för att säga nåt...
Till sist tröttnade jag och satte in alarm på mobilen till 4.25... bara nåååågot tidigare än hon brukar kliva upp kan man säga. Och visst, nästa morgon var hon inte helt pigg men hon lämnade aldrig kvar mobilen nåt mer.
Till sist tröttnade jag och satte in alarm på mobilen till 4.25... bara nåååågot tidigare än hon brukar kliva upp kan man säga. Och visst, nästa morgon var hon inte helt pigg men hon lämnade aldrig kvar mobilen nåt mer.
DjAlbert skrev:Vi var ute hos en kund en gång .. När vi var på lunch lämna vi kvar alla våra verktyg o maskiner där.. Sen när vi kom tillbaka var alla verktyge borta .. Skit okså tänkte vi , så började vi plocka ihopp maksinerna för att ta dom med oss i bilarna när vi skulle fara för att köpa ny verktyg ,men precis innan vi skulle ge såg vi : Dom hängde i taket, alla verktygsbälten , fastispikade med fyretumsspik ..
Känner ni månne varandra?
citerat av Lordi:
Hehe.. några arbetskompisar spikade fast elektrikernas verktygsbälten i taket med spikpistol, medan de var och åt lunch.
Det finns mycket på denna tråden som kan leda till avsked polisanmälan osv.....det är inte heller lagligt att gömma verktygen för någon annan mm.......det var inte det tråden handlade om. Det gäller helt enkelt att tänka sig för så att skämtet inte drabbar fel person.Eld skrev:
Sen att skicka mail från jobbkompisens dator....ja man får helt enkelt tänka på vilken nivå man vågar skicka ut mailet. Koncern-nivå på mitt förra jobb typ 50.000 mottagare globalt = inte smart.
Hehe i verckan var jag inne på buttericks och köpte blodampuller som man tuggar sönder så rinner det blod ur munnen.
Våran platschef blir nämligen lite svimmfärdig när han ser blod. Så jag ska använda dessa någon dag när jag går bakom honom i ställningstrappan. Bara att slå honom på hälen lite med näven och bita sönder ampullen
Köpte även en stor piratplagga som jag ska hänga i byggkranen.
Larvigt? jag vet men jag älskar barnslig humor =)
Våran platschef blir nämligen lite svimmfärdig när han ser blod. Så jag ska använda dessa någon dag när jag går bakom honom i ställningstrappan. Bara att slå honom på hälen lite med näven och bita sönder ampullen
Köpte även en stor piratplagga som jag ska hänga i byggkranen.
Larvigt? jag vet men jag älskar barnslig humor =)