12 422 läst · 3 svar
12k läst
3 svar
Passivhus
Hej
Jag är intresserad av att bygga ett passivhus, har ni några erfarenheter/kompetens inom området?
Gillar ert koncept och byggprocess och det skulle vara trevligt om ni kan erbjuda kompetens för tillverkning av passivhus.
/Kennet
Jag är intresserad av att bygga ett passivhus, har ni några erfarenheter/kompetens inom området?
Gillar ert koncept och byggprocess och det skulle vara trevligt om ni kan erbjuda kompetens för tillverkning av passivhus.
/Kennet
Hej Kennet!
Vi har inget koncept för passivhus i dag. Vi jobbar däremot med en mycket välisolerad standard på alla våra hus. Det innebär att ytterväggen har 240mm isolering och med plastfolien utflyttad i väggen för att skapa ett installationsutrymme för el och vattenledningar. Platta på mark med 300mm isolering och 495mm isolering i yttertak (450mm i snedtak vid pulpettak och 350mm vid snedtak på 1½-planshus).
Hör gärna av dig till någon av våra representanter för mer information om vårt sätt att bygga.
Med vänlig hälsning
Willa Nordic AB
Mattias Hjälmeby
Vi har inget koncept för passivhus i dag. Vi jobbar däremot med en mycket välisolerad standard på alla våra hus. Det innebär att ytterväggen har 240mm isolering och med plastfolien utflyttad i väggen för att skapa ett installationsutrymme för el och vattenledningar. Platta på mark med 300mm isolering och 495mm isolering i yttertak (450mm i snedtak vid pulpettak och 350mm vid snedtak på 1½-planshus).
Hör gärna av dig till någon av våra representanter för mer information om vårt sätt att bygga.
Med vänlig hälsning
Willa Nordic AB
Mattias Hjälmeby
Det låter ju som en bra grundisolering även om det inte räcker ända fram till "passivhus"-standard. Är ni flexibla och öppna för förändringar/tillägg om jag skulle vilja, eller fungerar inte det i er fabrik?
/Kennet
/Kennet
När det gäller uppbyggnaden av våra konstruktioner, som inte påverkar husets utseende, har vi valt att ta fram en riktigt bra standard som vi inte förändrar. Detta för att vi skall bli rationella och kostnadseffektiva i vår projektering och tillverkning. När det gäller utvecklingen av energisnåla hus är detta något som vi ständigt måste jobba med, men i nuläget kan vi tyvärr inte erbjuda någon lösning på passivhus.
Med vänlig hälsning
Willa Nordic AB
Mattias Hjälmeby
Med vänlig hälsning
Willa Nordic AB
Mattias Hjälmeby
Liknande trådar
-
Net Zero måste alla hus byggas om till passivhus innan 2035-2050?
Miljö & Hälsa -
Köpa passivhus med cellplast bakom betongstomme
Stenhus -
Nybyggnation av Passivhus eller renovering av hus med värmepumpsystem. Vad är mest prisvärt?
Studenter -
Värme andra våningen i ett passivhus, hjälp mig tänka!
Värme allmänt -
Tankar om VM Passivhus
Hustillverkare