Tog fram gammla kattens klolåda när jag fick kattbesök i helgen.
Karlsson flyttade in i den direkt.
Sopade upp efter han innan vi gick till sängs. Andra bilden är när vi klev upp på morgonen.
Men han kloar inte, utan tuggar på den och spottar ut !!!
Tog fram gammla kattens klolåda när jag fick kattbesök i helgen.
Karlsson flyttade in i den direkt.
Sopade upp efter han innan vi gick till sängs. Andra bilden är när vi klev upp på morgonen.
Men han kloar inte, utan tuggar på den och spottar ut !!!
[bild] [bild]
Så gör Zorro med... Det finns inte en hel låda här hemma.
Nån här som har erfarenhet av att tälta med katt? Vi gjorde det förra året och det gick hyfsat men monstret tog sig upp på innertältets tak och gjorde givetvis tusen små hål med sina vassa klor (tältet hade använts 3 ggr så det kändes lite surt...) Hur gör man bäst med katten på natten? Han behöver ju ha tillgång till mat, vatten och lådan. Andra kruxet är att han ofta drar tassarna på närliggande saker när han varit på lådan. Vet inte om det är för att försöka "täcka över" det han producerat eller om han försöker göra rent tassarna från sand. Men det är också ett suboptimalt beteende i ett tält....
Din/er katt är så jä*la söt så se detta bara positivt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag liknade honom vid Yoda tidigare... och vi gav smeknamen till våra kattor, Batgirl och Yodi.
(spännande hur de fixar stegen, smarta; vi hade stegen till vinden öppen under några timmar för det var för varmt att vara där uppe, sen saknade vi katten. Mindre kul kan jag säga, hoppas ni stänger till stegen om ni har vind).
[bild]
Jag liknade honom vid Yoda tidigare... och vi gav smeknamen till våra kattor, Batgirl och Yodi.
(spännande hur de fixar stegen, smarta; vi hade stegen till vinden öppen under några timmar för det var för varmt att vara där uppe, sen saknade vi katten. Mindre kul kan jag säga, hoppas ni stänger till stegen om ni har vind).
Grannen i stugan hade en brandstege fast monterad på väggen till övervåningen. Det var ca 1 cm runda pinnar i stegen så därför blev de förvånade när katten plötsligt en morgon satt utanför sovrumsfönstret och knackade på för att bli insläppt!!! De fattade inte hur hon klarat att ta sig upp på de smala/ runda trappstegen!?!?
[bild]
Nope, ingen vind. Och han försökte heller inte hoppa över kompostgallret och gå ut på altanen bakom sig. Han är många saker, men äventyrlig är inte en av dem.
Var glad för det, ibland tror jag Dino och Hjärtat kan gå genom väggar, man släpper ut dom på framsidan och dom kommer ner från övervåningen en minut senare kan tillägga att dom vore omöjliga att ha i ett tält
Nån här som har erfarenhet av att tälta med katt? Vi gjorde det förra året och det gick hyfsat men monstret tog sig upp på innertältets tak och gjorde givetvis tusen små hål med sina vassa klor (tältet hade använts 3 ggr så det kändes lite surt...) Hur gör man bäst med katten på natten? Han behöver ju ha tillgång till mat, vatten och lådan. Andra kruxet är att han ofta drar tassarna på närliggande saker när han varit på lådan. Vet inte om det är för att försöka "täcka över" det han producerat eller om han försöker göra rent tassarna från sand. Men det är också ett suboptimalt beteende i ett tält....
Har ingen aning om hur det är med katt i tält!?! Vet att jag sent 80- tal mötte en fjällvandrande katt som gick Kungsleden tälttur!!! Hade en sele med vattenflaska på ryggen! , Typ " Camelback" så den kunde dricka när den ville!! Vanlig bonnkatt model stor , 5-6 kg! Tänkte aldrig på att fråga hur det gick med tältningen ?!?!?
En av våra tidigare katter klättrade ofta upp efter en när man klättrat upp på stegen sedan stod den där tills den tyckte det var en bra idé att gå ner och själv slapp man inte förbi.
Våra nuvarande små sötnöss håller på att bli stora. Dom har fångat sina första möss. Dom kom glatt hem och leka med dom