MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 4 692 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 4 692 inlägg
Har ni egen avloppstank? Dvs inte kommunal anslutning. Tänker också på det @EddieHansson nämner.
Varför tror du att duschen skulle utlösa ett larm i poolen?
Varför tror du att duschen skulle utlösa ett larm i poolen?
vi har ett avloppstank som ligger på tomten.MultiMan skrev:
Det började låta direkt efter att frun hade duschat nämligen. Därav min koppling. Medans frun duschade så drog jag igång poolen. Så undra om det hade något med de att göra. Men det kan alltså vara till avloppstanken? Att det är stopp eller motorn ej funkar där?

MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 4 692 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 4 692 inlägg
Troligen nivåvarning och att den är full. Ni måste alltså kontrollera detta och beställa tömning innan det blir stopp i avloppet.
Beroende på storlek och avloppets utförande kan detta behöva göras relativt ofta om man inte är snål med vattenanvändningen. Kommer ni från kommunalt avlopp kanske ni måste lära er ett nytt sätt att tänka.
Beroende på storlek och avloppets utförande kan detta behöva göras relativt ofta om man inte är snål med vattenanvändningen. Kommer ni från kommunalt avlopp kanske ni måste lära er ett nytt sätt att tänka.
Gå ut och kika ner i tanken, för lite misstänkt är det ju?J Jippe skrev:vi har ett avloppstank som ligger på tomten.
Det började låta direkt efter att frun hade duschat nämligen. Därav min koppling. Medans frun duschade så drog jag igång poolen. Så undra om det hade något med de att göra. Men det kan alltså vara till avloppstanken? Att det är stopp eller motorn ej funkar där?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 23 377 inlägg
Lite märkligt att de enskilda komponenterna är uppmärkta snyggt o prydligt, men ingen märkning som talar om vad strömbrytare betjänar eller vad larmen betyder. Hur tänker folk idag?