Byggahus.se
Någon som lyckats lägga in koderna igen så att larmet iallafall tjuter lokalt om ett larm går?
Jag har sagt upp Verisure och valde att inte köpa mina sidor/appen för 1500kr.
Just nu så fungerar ingenting, Verisure sa ingenting om att larmet nollställs efter uppsägning…
Mvh Henrik

H Henrik911 skrev:
Någon som lyckats lägga in koderna igen så att larmet iallafall tjuter lokalt om ett larm går?
Just nu så fungerar ingenting, Verisure sa ingenting om att larmet nollställs efter uppsägning…
Mvh Henrik
Verisure är såna jädra grisar va… Jag hoppas verkligen ALLA fattar detta och slutar stödja deras verksamhet!

• Gilla
mattias1343 och 1 till
  • Laddar…
Verisure spelar på inlåsningseffekt på nuvarande kunder. Man taxerar dessa max tills några av de skriker och vill hoppa av. Man ger dessa kunder ett nytt och mycket lägre erbjudande som de flesta finner acceptabelt. I synnerhet gäller det kunder som per definition har friköpt sitt larmsystem efter fem år eller vad det kan vara. Det är avbetalt till fullo.

De som finansierar denna något märkliga affärsmodell är den stora massan som accepterar alla dessa fortlöpande kostnadsökningar på fakturorna. Man behöver inte acceptera detta, utan man ringer till Verisure och omförhandlar villkoren. Att detta är ett helt knäppt sätt att operera sin verksamhet på, ja det förstår alla att jag anser.

• Gilla
Runnis och 1 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Verisure spelar på inlåsningseffekt på nuvarande kunder. Man taxerar dessa max tills några av de skriker och vill hoppa av. Man ger dessa kunder ett nytt och mycket lägre erbjudande som de flesta finner acceptabelt. I synnerhet gäller det kunder som per definition har friköpt sitt larmsystem efter fem år eller vad det kan vara. Det är avbetalt till fullo.

De som finansierar denna något märkliga affärsmodell är den stora massan som accepterar alla dessa fortlöpande kostnadsökningar på fakturorna. Man behöver inte acceptera detta, utan man ringer till Verisure och omförhandlar villkoren. Att detta är ett helt knäppt sätt att operera sin verksamhet på, ja det förstår alla att jag anser.
Nu har man börjat fula sig med bindningstid för att få rabatt. Du behöver binda dig i 24 månader för att kunna få sänkt pris.

W whak skrev:
Nu har man börjat fula sig med bindningstid för att få rabatt. Du behöver binda dig i 24 månader för att kunna få sänkt pris.
Stämmer. Min mor ringde i veckan och ville säga upp då hon betalat 5XX i flera år och hänvisade till mitt nya avtal på 299. Hon fick samma pris, men var då tvungen att binda sig i 12 mån.

G Gunnar Johansson69 skrev:
Stämmer. Min mor ringde i veckan och ville säga upp då hon betalat 5XX i flera år och hänvisade till mitt nya avtal på 299. Hon fick samma pris, men var då tvungen att binda sig i 12 mån.
Rätt smart av verisure att faktiskt men jag tror även att det kan leda till att fler säger upp sig. 3 månaders uppsägningstid + ev friköp av utrustning och app är billigare än 12 månaders bindningstid för att sen säga upp med bindningstiden och friköpen.

Har väldigt svårt att tycka att Verisures affärsidé är "smart" på något vis alls. Den tycks bygga på att ha noll transparens i hur avgifterna bestäms och att man bara köttar på med godtyckliga avgiftshöjningar tills en del kunder blir förbannade undrar vad fan som pågår - landar i att antingen säga upp hela rasket eller acceptera en rimligare månadsavgift i stil med vad man skrev på för i början av affärsrelationen. Ser riktigt sunkigt ut, inte värdigt ett företag som vill framställa sig som seriöst och inte värdigt företagets kunder.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
D
H Harald Blåtumme skrev:
Har väldigt svårt att tycka att Verisures affärsidé är "smart" på något vis alls. Den tycks bygga på att ha noll transparens i hur avgifterna bestäms och att man bara köttar på med godtyckliga avgiftshöjningar tills en del kunder blir förbannade undrar vad fan som pågår - landar i att antingen säga upp hela rasket eller acceptera en rimligare månadsavgift i stil med vad man skrev på för i början av affärsrelationen. Ser riktigt sunkigt ut, inte värdigt ett företag som vill framställa sig som seriöst och inte värdigt företagets kunder.
Jag håller med i kritiken av Verisure men... hur skiljer det sig mot andra bolag? Aktuellt är ju tex ICA, som höjt sina priser rejält, producenterna (som haft de ökade kostnaderna) har inte fått nämnvärt mer men ICA-handlarna skyller på grossisten, som ju ju då är, trumvirvel, -ICA! ( nu ska de dessutom få retroaktivt elstöd som kompensation för prishöjningarna...)

H Harald Blåtumme skrev:
Jo fair point fast i slutändan handlar det om att tjäna pengar och det är inte ett pyramidspel vi snackar om.
Många i den här tråden har ringt till Veri och fått schyssta prissänkningar. Nu väljer Veri att koppla rabatter med bindningstider. Smart tycker jag.

Nissens
Ett av de bättre valen jag gjort. Att installera ett fristående larm utan abonnemang. Efter 20 år har jag sparat massor med pengar. :)

• Gilla
  • Haha
@ndreas och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ett av de bättre valen jag gjort. Att installera ett fristående larm utan abonnemang. Efter 20 år har jag sparat massor med pengar. :)
Din granne, som inte har något larm alls, sparade lite mer.

• Gilla
tergo och 2 till
  • Laddar…
G gbgustaf skrev:
Nu fick du till det va?

Ytterligare en sån där inskränkt okunnig liten person som inte inser att alla har olika önskemål och olika behov och olika livssituation och bor i olika typer av områden och har gjort andra värderingar och bedömningar än du.

Om du lägger pengar på det du tycker är relevant så lägger vi andra pengar på det vi tycker är relevant.

Min ena granne, som inte har något larm alls, fick hela huset inklusive sina barns rum vänt upp och ner eftersom tjuvarna kunde jobba ostört en hel helg. Större delen av helgen stod huset med ytterdörren vidöppen och rutan krossad. Min andra granne, som inte har larm, vaknade mitt i natten av att två pundare med kniv sprang runt i huset medan familjen låg och sov. Det, och ungefär 20 liknande historier under åren.

Jag, som har larm, har flera gånger ringt hem till mina grannar för att köra bort personer som rekade och var på väg att ta sig in. Jag, som har larm, flög upp i taket när någon mitt i natten försökte dyrka upp garageporten och triggade en vibrationssensor medan jag låg och sov. Personligen vaknar jag hellre av larmet när personen fortfarande är utanför än att vakna när personen står i mitt sovrum, eller inser på morgonen att någon varit runt i min bostad. Jag, som har larm, har hjälpt polisen att identifiera och gripa flera pundare som varit runt och stulit saker från folks tomter. Jag, som har larm, kan på distans välja om/när jag vill låsa upp dörren beroende på vem det är.

Tror jag att larm och annan övervakning är en garanti för att inte få inbrott? Absolut inte. Tror jag att alla tjuvar ens bryr sig? Absolut inte. Känns det bra att jag får veta omgående om brandlarmet går eller om ett vattenrör sprungit läck eller om någon smyger runt på tomten när jag är bortrest eller får notis i mobilen om jag får hemifrån och har glömt att stänga någon dörr eller fönster? Absolut. Har jag gjort bedömningen att jag är villig att betala en slant för det? Absolut.

Är Verisure och många andra firmor hutlöst dyra? Absolut. För dyrt? Det får var och en bedöma utifrån deras egen situation. Kan man bygga något själv för en billig penning som räcker väldigt långt? Absolut. Ska man hålla tyst om man bara är här för att raljera och verka överlägsen bara för att man inte har en aning om hur det ser ut utanför sin lilla bubbla? Absolut.

• Gilla
SueCia och 1 till
  • Laddar…
Nissens
G gbgustaf skrev:
Ingen är utan larm i närheten.
Om du tycker att det är samma skydd att ha ett larm som att inte ha det så tycker vi väldigt olika.
Tror larmet kostade runt 5000 när jag köpte det. Det blir en kostnad på 250kr per år.
Nu är det snart dags att köpa nytt, och det blir definitivt samma koncept igen. :)

• Gilla
TorbjornP
  • Laddar…
Det var tydligen väldigt ömma tår jag trampade på. Du raljerade själv över att andra lägger alldeles för mycket pengar på sina larm jämfört med dig. Det är tydligen okej att ifrågasätta andras val, men inte så roligt att bli ifrågasatt för sina egna?

• Gilla
Kashew och 3 till
  • Laddar…
H Henrik911 skrev:
Mvh Henrik
Om du har sagt upp verisure och väljer att inte köpa loss appen bör du således sakna en online kontrollpanel för att kontrollera komponenterna. Alla inställningar ligger i molnet och det enda sättet att ändra inställningar är att ha access till mina sidor/appen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.