Byggahus.se
Har du dragit åt skruven så att mollyn expanderat på baksidan?

• Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
F Förstagångsköparen skrev:
Jag har borrat och slagit in mollyn med en hammare sedan borrat ut skruven något. Men ser då att mollypluggen följer med ut. Den vill inte fästa sig. Vad gör jag för fel?
Har du expanderat mollyn med mollytång? Är det rätt molly för skivtjockleken? Vad menar du med att du med "borrat ut skruven"?

Du behöver ju få den att expandera på baksidan.
Enklast med en tång för ändamålet..
Går att göra genom att skruva in skruven,men det brukar resultera i att det snurrar och sabbar väggen

S
S stugfar skrev:
Du verkar inte ha expanderat baksidan på pluggen ännu.
Hur du gör:
[media]
Varför du gör det:
[länk]
Jag gjorde så, men när han hammrat fast mollyn på väggen så sitter den direkt. Det göt den inte för mig.

har du satt en molly för dubbelgips i en enkelgips ?

kan oxså vara att mollyn sitter för nära hörnregeln då kan inte mollyn expandera som den skall

T tergo skrev:
har du satt en molly för dubbelgips i en enkelgips ?

kan oxså vara att mollyn sitter för nära hörnregeln då kan inte mollyn expandera som den skall
Vet ej! Fick mollyn att expandera nu, men skruven går lik förbannat inte in och stannar där

Skruven är för kort för den tjocka regeln

• Gilla
Finndjävel och 3 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Skruven är för kort för den tjocka regeln
Måste den gå långt in för att det ska fästa alltså?

Måste den gå långt in för att det ska fästa alltså?
Det vet du redan hur långt in den måste gå i pluggen innan skruven hittar gängan.

• Gilla
stugfar
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det vet du redan hur långt in den måste gå i pluggen innan skruven hittar gängan.
Men jem och fix hade inte längre skruvar än självamollypluggen. Måste hitta en skruv som är 4 cm längre än mollypluggen som passar i pluggen.

Men jem och fix hade inte längre skruvar än självamollypluggen. Måste hitta en skruv som är 4 cm längre än mollypluggen som passar i pluggen.
Eller så väljer du en tunnare regel, eller försänker skruven i regeln.
Vad är det du ska sätta fast som gör att du väljer en såpass tjock regel?

D Dilato skrev:
Eller så väljer du en tunnare regel, eller försänker skruven i regeln.
Vad är det du ska sätta fast som gör att du väljer en såpass tjock regel?
Har satt alla andra skruvar i reglarna (de var tydliga att se). Men ytterst på väggen på ena sidan så finns det ingen regel så då måste jag ha mollyplugg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.