Sill är en favorit här, tyvärr är det bara jag som verkligen gillar det, barnen provade några bitar till påsk och sa det var ok, men jag undrar om det inte berodde på att jag var märkbart irriterad över något dom gjort eller inte gjort...
Hehe,ja det kan vara svårt att avgöra.. men så länge de inte kräktes så var det iaf inte helt avskyvärt
Jag åt mormors inlagda sill när jag var "liten".. men det var den enda.. och mina kompisar tyckte jag var konstig haha (hade också lever som favoriträtt...)
Men sill tror jag är en sån där sak som eg kommer när man är lite äldre (att tycka om).
Åh jag har ju glömt att visa min "helgfrulle" (minns inte om det var valborg eller dagen efter..)
En macka som jag har sentimentala minnen till.. min papps var tradarchaffis och som si bör så hänger man på vissa matställen/vägkrogar på stadig bas (där andra kompisar befinner sig och man träffas o snackar skit).
Denna mackan var en klassiker för mig när jag hängde med..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såg kanske inte identisk ut.. men principen var lite samma.. det är rostbröd typ.. tomat, skinka, ost, ägg, salt, peppar och oreganokrydda
TUNNBRÖDRULLE (använde surdegsbrödet hm, heter det Abisko tro?! lite gråare i färg, men lite mjukare att böja.. gillade det faktiskt bättre än "vanliga")
Nått jag kan få cravings efter är "hemmagjort" mjukt tunnbröd enligt min mormors gamla husmorsknep, som helt enkelt går ut på att man tar hårt tunnbröd som man blöter under kranen och låter ligga några minuter mellan hushållspapper.
Låter kanske inte så aptitligt, men det blir mycket segare och inte så mjöligt som det mjuka tunnbrödet man köper. Och som bonus håller sig ju det hårda tunnbrödet i "evigheter". Kör med fördel Gene "blå" fibertunnbröd.
Nått jag kan få cravings efter är "hemmagjort" mjukt tunnbröd enligt min mormors gamla husmorsknep, som helt enkelt går ut på att man tar hårt tunnbröd som man blöter under kranen och låter ligga några minuter mellan hushållspapper.
Låter kanske inte så aptitligt, men det blir mycket segare och inte så mjöligt som det mjuka tunnbrödet man köper. Och som bonus håller sig ju det hårda tunnbrödet i "evigheter". Kör med fördel Gene "blå" fibertunnbröd.
Lät lite skumt.. och intressant på en gång !
Jag håller med dig om konsistensen på det "vanliga" tunnbrödet.. men jag måste också påpeka att surdegsbrödet (tunnbröd) var annorlunda.. det var bättre,, ungefär som du beskrev din mormors husmorsknep
Vii råkade av misstag köpa fel.. Hade skrivit mjukt tunnbröd på listan.. och maken tog nått som såg ut som det.. - visste inte ens att det fanns flera "rektangulära" varianter.. (tror det hette Abisko?! )
Nästa gång jag köper hårt tunnbröd ska jag prova din mormors knep! Blir väl antagligen kanske i surströmmingstider eller nått hehe (maken är ju från norr..).
För mig är det gott.. så jag måste ju tala om det någonstans..
Har äntligen beställt en ny grill.. (efter veckor av klipptittande, rådfrågande. chattande haha..)
NAPOLEON FREESTYLE 425
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Känns absolut prisvärdast i den prisklassen jag letat.. (täcker de behov/krav vi har! )
Napoleon har bra garantier och detta är deras "nya budgetvariant".. Jag blev väldigt förtjust i den när jag sprang på den av misstag.. (många tipsade om "storebror" rouge) Men som sagt.. jag fastnade för denna istället!
Köpte också ett hamburgerkit.. (stekbord, hamburgersmash och smältkåpa) + röktråg för rökning.. till grillen (nej, jag är snål.. köpte inte Napoleons egna stekbord som passar i grillen.. tog ett fristående kit för det var billigare och kändes faktiskt som ett bättre bord.. även om det kommer ta mer plats i grillen o laga mat på.. då man måste ha det uppepå istället för att byta ut ett av gallren under)
Ser fram emot ankomsten!
(vår nuvarande grill verkade ha gett upp över vintern.. känns inte så lockande o laga mat där längre.. - även om den faktiskt fungerar än).