Byggahus.se
F
Har en klassisk brevlåda utan lås vilket ju är lite sådär. Den hänger på utsidan mot vägen på ett kort staket som löper runt tomten. Har funderat på en sån med lucka och lås som står på marken men får inte plats utanför staketet. Däremot så skulle det gå på insidan! Men både inkast och lucka går ju på samma sida. Så sätter jag den då på insidan så måste den ju peka utåt och då kan man inte tömma den.

Sökte lite och hittade vad jag sökte på ett ungefär:
Vit väggmonterad brevlåda öppen lucka, mobilskärm med batteri- och mottagningsikoner, namnskylt, webbplatsadress.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men i denna går det ju bara in brev, ej större paket. Någon som haft samma problem och hittat ett alternativ? Jag tänker i stil med bilden ovan fast med större inkast. Om den hänger eller skruvas fast kvittar egentligen.

ullet
Finns alternativ som är lite billigare också med något större inkast, men inte riktigt lika stort som på en paketlåda.

T ex denna:
6112482-1.png

F
D Dublin skrev:
Sök på paketlådor så får du upp brevlådor med större inkast, t.ex. [länk]

Wow det var det jag letade efter. Lite dyr bara. Söker jag på paketlåda får jag inte upp någonting.

Redigerat:
F Fideliox skrev:
Wow det var det jag letade efter. Lite dyr bara.
Kolla runt på den siten, de hade mycket att välja på (även om mycket var ännu dyrare)

F
D Dublin skrev:
Kolla runt på den siten, de hade mycket att välja på (även om mycket var ännu dyrare)

Ja. Den där M2000B verkade rätt prisvärd. Billigaste ligger på runt 1800kr och 500kr för fästet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.