1 132 läst · 7 svar
1k läst
7 svar
Vattenfall - ingen kampanjrabatt efter byte till timprisavtal
Jag upptäckte på senaste fakturan från vattenfall att kampanjrabatten(t.o.m. 2023-10) inte "följde med" efter byte från månads till timpris i mitten på förra månaden. Jag genomförde bytet via telefonkontakt och han sa att alla rabatter skulle "följa med".
Någon med liknande erfarenhet? Tänkte kontakta dem i morgon.
Inga positiva när det gäller Vattenfall. Mitt råd är att ge dem ett försök, lyckas det inte är det bara att du bestrider fakturan per mail och betalar in det otvistiga beloppet.N Norris2 skrev:Jag upptäckte på senaste fakturan från vattenfall att kampanjrabatten(t.o.m. 2023-10) inte "följde med" efter byte från månads till timpris i mitten på förra månaden. Jag genomförde bytet via telefonkontakt och han sa att alla rabatter skulle "följa med".
Exakt samma sak för mig, fast jag bytte från timpris till månadspris. När jag mailade och påpekade det så lade dom in rabatten igen.N Norris2 skrev:Jag upptäckte på senaste fakturan från vattenfall att kampanjrabatten(t.o.m. 2023-10) inte "följde med" efter byte från månads till timpris i mitten på förra månaden. Jag genomförde bytet via telefonkontakt och han sa att alla rabatter skulle "följa med".
Nej.
Ungefär samma för oss, vissa månader lyckades vi dock hamna några ören över månadssnittet. Du får fråga dig om det är värt risken att köra vitvaror på natten när du (antagligen) sover för att spara runt en 50-lapp i månaden.
Vad jag läst mig till behöver man möjlighet att styra uppvärmning och varmvattenberedning till lågpristimmar för att kunna spara några betydelsefulla summor på timpris, ännu bättre om man också har en elbil man kan ladda på natten.
Jag såg bara en fördel med timpris för oss och det var att kunna köra bastun på lågprisluckor som uppstod under annars väldigt dyra elmånader. Men å andra sidan påverkade det ju inte så mycket ändå
.
Ungefär samma för oss, vissa månader lyckades vi dock hamna några ören över månadssnittet. Du får fråga dig om det är värt risken att köra vitvaror på natten när du (antagligen) sover för att spara runt en 50-lapp i månaden.
Vad jag läst mig till behöver man möjlighet att styra uppvärmning och varmvattenberedning till lågpristimmar för att kunna spara några betydelsefulla summor på timpris, ännu bättre om man också har en elbil man kan ladda på natten.
Jag såg bara en fördel med timpris för oss och det var att kunna köra bastun på lågprisluckor som uppstod under annars väldigt dyra elmånader. Men å andra sidan påverkade det ju inte så mycket ändå
Fördelen med timpris är att man förbrukar mer el på morgonen, sena eftermiddagen och på kvällen när elen är som dyraste och så kan man köra tvättmaskinen en gång i veckan när elen är som billigaste på natten. Förstår inte hur folk kan gå på timdebitering för det kan inta vara så vanligt med hög förbrukning under natten när elen är som billigaste. Frukosten och middagen samt tv kollar man på under den tiden då elen är som dyrast.
Liknande trådar
-
Omöjligt att hitta bra metallborr - ingen kan hitta?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dolt fel - spricka i betongen i golvet på övervåningen?
Juridik -
Jag söker en VVS-ingenjör
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Bästa lösningen för Wi-Fi på hela gården?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Ingen uppdatering av elpriser - CTC
Värmepumpar