Byggahus.se
Pga en dålig kommunikation (nog mest mitt fel) står vi med en small vägg vid en skjutdörr...

Går det att på ngt sätt göra en gipsad "minismyg" här? Vill slippa foder runt. En person pekar på ett mellanrum mellan en fönsterkarm och väggstruktur, synlig isolering, inomhus byggnadsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på fingrar som håller plastram, varningsetiketter synliga, skruv, trä och MDF-material.
Skapa konto

Jajamensan enklast är att ta en för stor bit typ 10 cm som du skruvar fast sen tar du en gammal fogsvans som du låter följa den befintliga väggen rakt och snyggt blir det också, sen ett hörnjärn förstås

E egge80 skrev:
Jajamensan enklast är att ta en för stor bit typ 10 cm som du skruvar fast sen tar du en gammal fogsvans som du låter följa den befintliga väggen rakt och snyggt blir det också, sen ett hörnjärn förstås
Vad skruvar man fast det i?
Syns kanske dåligt på bilden men det är bara ett lager osb och ett lager gips som 'sticker ut'

Syns kanske tydligare här Väggavsnitt med synliga skivor, spånskivor, monteringsanvisning, en skruv och grå baksida.
Skapa konto

Skruva du i osb , det brukar gå bra när jag gör det

E egge80 skrev:
Skruva du i osb , det brukar gå bra när jag gör det
Tack.
Ska försöka övertala snickarna till det. Blir dock kortsidan av osb då antar jag.

Finns ju lim..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.