Byggahus.se
Designmässigt en katastrof, men funkar om man kör den på en vettig arm och skippar foten.
Ställer mig mest tveksamt till den lilla inbyggda fläkten, lär vara en säker källa till irritation.

27” är dock ofta lite för litet, 32-42” är väl vad man behöver nu för tiden om man ska ha en chans att klara sig med 1.

C Cerb skrev:
Designmässigt en katastrof, men funkar om man kör den på en vettig arm och skippar foten.
Ställer mig mest tveksamt till den lilla inbyggda fläkten, lär vara en säker källa till irritation.

27” är dock ofta lite för litet, 32-42” är väl vad man behöver nu för tiden om man ska ha en chans att klara sig med 1.
27 tum är perfekt balans för då får du 1440p vilket lämpar sig utmärkt till spel. En bra skärm både för arbete och spel. Håller dock med om att den inte är vacker.

Integrated Fan
The screen does have a small fan built in to it to help keep it cool, and presumably as an additional measure to cool the OLED panel and help mitigate image retention risks. It’s very quiet and you can only really hear it if you press your ear up close to the top and back of the screen. At no point during our testing did we hear it over the quiet fans in our PC and our ambient room conditions, and we never heard it “ramp up” to higher levels either. It’s unlikely to cause any concern unless you’ve got a super-quiet room and setup and are really bothered by this kind of thing.
Jag har sjukt tyst vattenkylning så vi får se

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
27 tum är perfekt balans för då får du 1440p vilket lämpar sig utmärkt till spel. En bra skärm både för arbete och spel. Håller dock med om att den inte är vacker.
4K är ju att satsa på. Skalar dessutom perfekt till 1080p om man vill spela äldre grejer.

C Cerb skrev:
4K är ju att satsa på. Skalar dessutom perfekt till 1080p om man vill spela äldre grejer.
1080p är för lite. 4k för mycket. 1440p perfekt

1080p är för lite. 4k för mycket. 1440p perfekt
Haha.. man kan ju inte ha för hög ppi.. så länge som man arbetar/leker med saker som går att skala så är bara mer bättre.

1440P är ju på gränsen till suddigt på 27” :)

C Cerb skrev:
Haha.. man kan ju inte ha för hög dpi.. så länge som man arbetar/leker med saker som går att skala så är bara mer bättre.

1440P är ju på gränsen till suddigt på 27” :)
Man vill ha allt ögongodis påslaget. Även min Nvidia 3090 kan inte ge 120hz min at all times i vissa spel på 4k

27" @ 1440p är den perfekta allaroundupplösnigen för arbete och spel

Man vill ha allt ögongodis påslaget. Även min 3090 kan inte ge 120hz + at all times i vissa spel på 4k

27" @ 1440p är den perfekta allaroundupplösnigen för arbete och spel
Sluta snåla 4090 eller så är det bara att slå ihop ;)

C Cerb skrev:
Sluta snåla 4090 eller så är det bara att slå ihop ;)
Den klarar inte heller 120 hz at all times i 4k

edit: mycket strul med 4090 väntar till nästa gen

27 tum är litet särskilt om du ska använda den till jobb. Jag köpte 34 tums Alienware Oled och den är inte helt optimal. 38 tum wide känns som den optimala för då blir det som två 27 tunnare 16:9 i bredd. Har man en gång gått över till oled vill man inte ha något annat för skillnaden är enorm.

• Gilla
Cerb
  • Laddar…
Silver78 Silver78 skrev:
27 tum är litet särskilt om du ska använda den till jobb. Jag köpte 34 tums Alienware Oled och den är inte helt optimal. 38 tum wide känns som den optimala för då blir det som två 27 tunnare 16:9 i bredd. Har man en gång gått över till oled vill man inte ha något annat för skillnaden är enorm.
Denna är inte curved heller. Vilken är grymt.curved är gimick

27 är på tok för litet för jobb. Du om nån borde veta bättre.

Det finns en större som är curved för idioter som inte fattar bättre.

Ja jag gillar inte heller curved. Inte heller så små skärmar som 27. Det var "stort" för 15-20 år sen, nu blir jag bara irriterad när jag när ser dom.

• Gilla
fusion
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.