6 275 läst · 23 svar
6k läst
23 svar
Känd artist döms efter grannbråk
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 2 940 inlägg
Ett bråk om ett poolbygge ledde till att en artist skar sönder ett däck på grannens bil. Nu döms han till villkorlig dom och böter.
Du kan läsa artikeln här: Känd artist döms efter grannbråk
Du kan läsa artikeln här: Känd artist döms efter grannbråk
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
OM nu artisten blivit så störd över att grannen försöker få stopp på bygget, så kan man ju misstänka att bygglov trots allt behövs?
Om någon anmäler ett svartbygge, som inte är svartbygge, så behöver jag som bygger ju inte bry mig. Men om grannen faktiskt ser ut att lyckas driva fram ett ingripande mot mitt svartbygge, då kan det ju finnas anledning att bli rejält irriterad. Att sedan bli så irriterad att man skär sönder någons däck är ju lite överdrivet.
Det är ju inte helt riskfritt heller. För några år sedan var det någon som gick och skar sönder däck lite mer systematiskt i södra Stockholm, tills ett däck exploderade och han fick sin egen morakniv i hjärtat och dog.
Om någon anmäler ett svartbygge, som inte är svartbygge, så behöver jag som bygger ju inte bry mig. Men om grannen faktiskt ser ut att lyckas driva fram ett ingripande mot mitt svartbygge, då kan det ju finnas anledning att bli rejält irriterad. Att sedan bli så irriterad att man skär sönder någons däck är ju lite överdrivet.
Det är ju inte helt riskfritt heller. För några år sedan var det någon som gick och skar sönder däck lite mer systematiskt i södra Stockholm, tills ett däck exploderade och han fick sin egen morakniv i hjärtat och dog.
Parkerade på gatan ett kvarter bort utanför någons brevlåda. Mannen kom ut: "du får inte stå här".
Jag: "men det är parkering här längs hela gatan, fullt med bilar".
Mannen: " om ambulansen kommer kan de inte komma in".
Jag:"men din uppfart är ju från tvärgatan, inte här?"
Mannen går iväg.
Senare tillfälle samma plats alla fyra hjulen luftade.
Funderar lite. Pumpar o parkerar nån annanstans. Psykopatvarning - bäst inte eskalera.
Om jag kunde bevisa det var han, har han då begått ett brott?
Skulle ha en Tesla kanske.
Mannen går iväg.
Funderar lite. Pumpar o parkerar nån annanstans. Psykopatvarning - bäst inte eskalera.
Fy, så trist! Har det fenomenet hittat hit nu? På sociala medier finns massor med klipp om folk som inte vill ha bilar parkerade och människor gående på trottoaren utanför sina hus. Ett klipp från Australien visar en kvinna som hade öst massa hundskit på en annan kvinnas bil, för att hon hade parkerat utanför på gatan... Flest klipp från Amerika, så klartJ Jehu skrev:Parkerade på gatan ett kvarter bort utanför någons brevlåda. Mannen kom ut: "du får inte stå här".
Mannen går iväg.
Vad är det med folk? Vad är dom rädda för?