64 580 läst · 312 svar
65k läst
312 svar
Vilken är fas samt noll?
Inte bara JFB, utan det måste vara tillräckligt långt från duschen också.J Jerry Adebrink1 skrev:
I TS fall så ser det ut som att det bara är ca 70 cm från duschmunstyckets normalposition.
Det måste vara minst 120 cm.
Om uttaget hade varit på andra sidan tvättstället så hade avståndet varit ca 150 cm.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 23 377 inlägg
Blir du lika grinig varje gång du inte får medhåll?Bo.Siltberg skrev:
För sent att radera mina inlägg? Vad pratar du om? Är du Löken med ny inloggning?
Du får nog ge mig ett exempel för annars kan jag inte besvara din förvirrade fråga.
Minnie
Ts säger att han kastat ut taget och ska er sätta med ett nytt. Det ut taget hade mark eringar med L, N och jord men det nya hade bara mark eringar på L och jord.E El-Löken66 skrev:
Så vad är det som var smuts igt och har kast ats? Lock et till anslutnings dosan??
Jag är intresserad, överklagades det till Hovrätten alltså..?E El-Löken66 skrev:
Du råkar inte veta vilken Hovrätt som meddelade dom, datum eller t.om målnummer?
Det gick inte ens till hovrätten.V Vardagsrum skrev:
Och det har inte påverkat utformning, lagstiftning eller tillämpning inom elområdet det minsta.
Enklast är det ifall ni ignorerar trollet.
Vi hade många sköna månader utan honom, minns ni?
Jag tror inte att Löken är EN fysisk person, kan vara flera som enbart är ute för att trolla, eller en bot som fick ett välkommet strömavbrott under en längre period där forumet under mer än 1 år var befriat från inlägg från denne.Minnie Mesola skrev:
Varför finns det en funktion i forumet där det är omöjligt att få info om basala saker om en användare då det används för att trolla?
Nu vart det lite OT, men tråkigt när trådars huvudinnehåll försvinner i smörja pga användares tydliga avsikt att trolla.
Nej, ingen ryggdunkarklubb, däremot en sammanslutning av mestadels vettiga personer som försöker hjälpa varandra och som inte har behov av sådana som medvetet saboterar...E El-Löken66 skrev:
anmäl till adminmikethebik skrev:
Jag tror inte att Löken är EN fysisk person, kan vara flera som enbart är ute för att trolla, eller en bot som fick ett välkommet strömavbrott under en längre period där forumet under mer än 1 år var befriat från inlägg från denne.
Varför finns det en funktion i forumet där det är omöjligt att få info om basala saker om en användare då det används för att trolla?
Nu vart det lite OT, men tråkigt när trådars huvudinnehåll försvinner i smörja pga användares tydliga avsikt att trolla.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 23 377 inlägg
Ok, jag tolkar det som svar nej .- att du inte står för vad du skriver, inte ens i något avseende.Minnie Mesola skrev:
Vid kan lämna det så, inga problem för mig.
ja om det inte finns en jordfelsbrytare är installationen olaglig utförd av ej behörig. gissar att det i värsta fall om olyckan är framme rubriseras som vålllande till annans död om det går riktigt illa en elektriker kollar upp om det är jordfelsbrytare finns den inte så installeras en. att riskera liv fö att spara några 1000 kronor är inte ok.Minnie Mesola skrev:
Det har TS redan tipsats om att han skall kolla.B b50gud skrev:ja om det inte finns en jordfelsbrytare är installationen olaglig utförd av ej behörig. gissar att det i värsta fall om olyckan är framme rubriseras som vålllande till annans död om det går riktigt illa en elektriker kollar upp om det är jordfelsbrytare finns den inte så installeras en. att riskera liv fö att spara några 1000 kronor är inte ok.
Minnie