Byggahus.se
D daugaard skrev:
Gör upp med firman att dom inte behöver skicka nån faktura för jobbet, förtroendet är förstört och du kan anlita nån annan som fixar.
Tyvärr har de all rätt att försöka fixa detta.

• Gilla
Mrjayser
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Är det silikonat enligt min markering?

??

Om ja så har jag ju svårt att tro att vatten ska ta sig in där och svälla sönder bänkskivan. För man dräller ju inte med vatten på en bänkskiva i ett bad/toa som i ett kök.

[bild]
Inte du kanske, men om man t.ex har barn :rofl:
Men är det silikonat så bör det ju vara okej, enligt Ikeas instruktioner bland annat.

• Gilla
Mrjayser
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Tyvärr har de all rätt att försöka fixa detta.
Nej, inte efter ett försök till bedrägeri.

• Haha
Mrjayser
  • Laddar…
D daugaard skrev:
Han har rättat till bänkskivan men vi märkte då att han även gjort märke i handfatet. Så nu kommer han tillbaka ytterligare en dag och ska stå för nytt handfat. Och jag har påpekat resterande fel och tror han rättar till det mesta..

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Jennifer Edman Jennifer Edman skrev:
Han har rättat till bänkskivan men vi märkte då att han även gjort märke i handfatet. Så nu kommer han tillbaka ytterligare en dag och ska stå för nytt handfat. Och jag har påpekat resterande fel och tror han rättar till det mesta..
Rättat till? Har han bytt skivan eller någon ful-lösning?

• Gilla
Denimhead
  • Laddar…
Herregud... När vår VVSare råkade skada lådfrontera kontaktade han mig o sa att han redan beställt nya.

Som din VVSare beteende sig låter ju mer som han försöker smita?

• Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Man betalar ju en hantverkare för att få det snyggt och ordentligt utfört, att då få ett arbete som ser ut som att ett barn med tummen mitt i handen utfört är absolut inte okej! Jag skulle inte skämmas för att påtala hur uruselt jobb han gjort, när jag vet att jag hade gjort det mycket bättre själv!

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Jag var nära att kalla det där för amatörmässigt, men som glad amatör brukar åtminstone jag följa instruktioner extra noga, mäta fyra gånger och använda sticksåg vid behov :seenoevil: Om han hade använt sticksåg istället för borr hade han kanske sluppit slinta med borren och ha sönder skivan.

Fråga efter rekommendationer i någon lokal facebookgrupp nästa gång du ska anlita en hantverkare. Om du inte använder facebook kan det vara värt att börja göra det bara för den grejen :)

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
D daugaard skrev:
Må så vara men den hantverkaren det gäller har 2 eller fler försök. Är tex badrummet inte klart att kunna användas ska det göras skyndsamt.

Jennifer Edman Jennifer Edman skrev:
Tror du att jag behöver be han byta ut bänkskivan även i andra badrummet pga det behöver sågas till bättre samt silikonas eller räcker det att han fixar till detta? [bild]
va har han gjort? tagit en liten borr och gjort 100hål? kunde ju åtminstone tagit sticksågen och gjort ett snyggt
utskär än det där, man blir mörkrädd..

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
VVSaren åkte till oss igår och bytte bänkskivan, men då märkte han att det även fattades en porslinsbit i tvättstället.
Chefen ringde oss och säger att vi inte har bevis på att det är VVSaren som gjort märket (även fast jag har en bild där det tydligt syns att märket finns dagen det monterades) och vi behöver stå för arbetet det kostar för honom att åka ännu en gång till oss och byta handfat. Plus att jag ska stå för att åka till IKEA och försöka "skylla på dem" och reklamera handfatet (fast än jag egentligen vet att det är deras fel hacket finns).

Vi använde inte det badrummet just pga det inte kändes klart pga märken osv, och har lyckats missa att det även fattades porslin även i tvättstället.

Vi ska betala 8300 + ytterligare det som krävs för arbetskostnaden att byta handfat.

Han har ju även gjort märken i kaklet bakom och resterande klagomål jag har ang sågsnitten mm. tycker jag det känns som vi borde få avdrag för. Kan jag få råd?

Det irriterar mig även att han tog med sig bänkskivan. Den är ju inte hans att ta med....

Vitt badkar, trähylla, grått golv, duschslang, vita kakelväggar, markerat objekt med vit penna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit skål på mörk hylla framför en duschslang och kakelvägg i ett badrum.
Skapa konto
Mörk marmoryta med vattendroppar och frön, reflektion av rund föremål.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Såg du inte märket i proslinet samma dag som du kom hem och såg hela installationen?

• Älska
Mrjayser
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Såg du inte märket i proslinet samma dag som du kom hem och såg hela installationen?
Nej, tyvärr inte. Vi använder inte det badrummet och särskilt inte när jag såg de andra märkena och fokuserade på det så för att undvika ytterligare fuktskador väntade vi på att få problemet åtgärdat.

Riktig jävla skit, men bilden är ifrån dagen det monterades.

• Haha
Mrjayser
  • Laddar…
K
Hoppas du inte betalat något?
Låter som en otroligt slarvig hantverkare som först försökt dölja sina misstag med tuschpenna och sen en chef som inte vill ersätta skadan på tvättstället (antagligen för att dom nu skulle göra förlust på arbetet). Är ju inte osannolikt att han även skadat tvättstället, och du verkar ju faktiskt ha bevis! Håll inne betalningen, stå på dig och kräv att de ersätter produkterna och installerar dem korrekt.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
H
V Villaägarenr1 skrev:
Hej

Kommoden blir inte skadad av att byta skiva.
Allt handlar om rätt verktyg o hjälpmedel för att demontera den gamla limmade.
Skulle inte låta denna rörig byta skiva! Begär att en snickare kommer dit, alt. Du anlitar en snickare och rörisen betalar.

• Gilla
  • Haha
Mrjayser och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.