Byggahus.se
Hej!

någon som vet var jag hittar reservdelar, manualer, etc om min bänkpelarborr Arboga B1004?

köpte en nyligen för 1200 kr. Ut åkte min Bosch PDB 40…… var det ett klokt beslut? 6kg mot 110kg vikt . - Lite mindre spel i axeln ger mig mindre ”spel”…… Tillverkningsskylt, AB Arboga Maskiner, Sverige, tekniska specifikationer, industriell utrustning, orange bakgrund, nummer 212.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blå elektrisk anordning med flera anslutna kablar, möjligen en del av maskineri eller elmotor.
Skapa konto
En gammal orange pelarborr i en verkstad omgiven av olika material och verktyg.
Skapa konto

Tror ni jag kan fräsa med den också i trä / metall?!

Tacksam för er expertis!

mvh

Jan

Rickard.
Fin maskin, gränsar kanske lite mot en högvarvig precisionsmaskin men jag vet inte hur precisionen är men en säker gissning är den är gjord framförallt för att borra små hål i metall. Dom relativt höga varvtalen är kanske lite begränsande men den är nog bra till mycket som man stöter på hemma.

Fräsa är den knappast gjord för men det är möjligt att du kan tälja lite i trä med den men det är inget jag skulle rekommendera, risken att verktyget släpper är ganska stor.

För manual kan du kolla maskinisten.net eller andra utländska maskin-forum, jag har läst lite olika tips om reservdelar men det verkar vara ganska svårt men mycket går att lösa ändå.

Redigerat:
  • Gilla
TIG-aren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.