102 272 läst · 1 143 svar
102k läst
1,1k svar
Tjänstledighet vid husbygge utan att tappa förskoleplats
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Jag förstår, är påväg åt det hållet jag med, men då förstår jag att du vet vad det är i alla fall. I mitt fall är det inte bättre lön utan kollektivavtal, däremot som egen då kommer jag kunna ha det extremt bra.AndersMalmgren skrev:
Precis. Om man startar egen firmaX xdigger skrev:
"X's Husbyggeri" som bi-firma med tillstånd från nuvarande arbetsgivare, använder man sig bara av de lagar och regler som finns.
Hade politikerna inte velat att man ska göra så hade de förbjudet det då de har en tendens att vilja förbjuda alternativt skatta till döds allt som öht kan vara positivt för den enskilda medborgaren.
Precis det jag menar. Går det inte att komma åt så är det helt okej.M MrDizzy skrev:Precis. Om man startar egen firma
"X's Husbyggeri" som bi-firma med tillstånd från nuvarande arbetsgivare, använder man sig bara av de lagar och regler som finns.
Hade politikerna inte velat att man ska göra så hade de förbjudet det då de har en tendens att vilja förbjuda alternativt skatta till döds allt som öht kan vara positivt för den enskilda medborgaren.
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Du måste såklart kunna förhandla, men kan du det kan du alltid förhandla bättre än något mossigt fack. När jag slutade för 8 år sedan hade jag högre lön än vad anslutna har idag åtta år senare.X xdigger skrev:
Om enda syftet med bolaget är att få förskoleplats när man bygger det egna huset är det inte ok enligt de regler som finns.M MrDizzy skrev:Precis. Om man startar egen firma
/Krille
Fast kollektivavtal och fack är inte samma sak. Trots kollektivavtal så har jag förhandlat upp min lön duktigt.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
I teorin, men i verkligheten så begränsas du av att bolaget är anslutet. @JanneJanne123 har tex vittnat om dettaX xdigger skrev:
Kan du inte läsa??X xdigger skrev:
Jag skiter fullständigt i om du driver företag eller inte. Jag har inte kommenterat det!!!
Jag skrev att jag anser det vara likvärdigt med bidragsfusk att snika till sig otillåten barnomsorg på samhällets bekostnad.
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Han skattar ju för fan för det och betalar avgift. Dessutom förändrar inte ett barns närvaro kostanden för dagiset.F frasen_36 skrev:
Det behöver ju inte vara det enda syftet. Man kan ju också vilja slippa moms på hela verktygsparken som givetvis skall inhandlas till det nystartade företaget.K Krille4 skrev: