Kan inte mycket om färg med har noterat att lokalt bättringsmåleri med vår Farrow and ball färg går utmärkt utan att det syns.tensiden skrev:
Dessvärre inte bara dålig spackling. En kombination. Men målat på ett lager till nu och i är tillräckligt nöjda.Viktor.J skrev:
Det hjälpte tillräckligt mycket med en strykning till.tensiden skrev:
Oavsett om de använt någon skitfärg från ett lågprisvaruhus eller dyraste lyxfärgen som går att få tag på, så hade deras urusla underarbete med dosorna och spacklingen till höger i första bilden inte täckts över. Ser andra områden på bilderna jag hade gett en målare backning på dessutom.
Sen varför det är så synliga skillnader i övrigt kan jag inte uttala mig om. Antingen är det inte målat vått i vått som andra påtalat, eller så är det spacklet som gör att det suger olika och behöver en strykning till kanske?
Kombination av flera misstag verkar det som. Blev iaf bättre med ytterligare en strykning. Kan säkert vara små skillnader på färg och färg, täcker olika bra osv, men inte färgen som är problemet här. De målade iaf på ett lager till och det blev betydligt bättre.G Gräsand skrev:Nej, det där har jag svårt och tro att det beror på färgen.. Har målat med betydligt sämre väggfärger än Beckers som inte haft den där typen av beteende. Ser ut som de först sparmålat och inte målat vått-i-vått, och/eller spacklat ojämnt och fått en oliksugande yta att måla väggfärgen på. Dessutom, om ni köpt färgen och de inte anser att den håller för ett bra resultat, tycker jag att de ska tydliggöra det innan. Inte skylla det på er i efterhand.
J Jeppan skrev:
De påstod att de hade pratat med någon på Bauhaus som sa att proffsen aldrig köpte Beckers. Jag har svårt att tro att den skulle vara mycket sämre än att det finns andra färger som kanske täcker något bättre och att det ibland kan behövas en extra strykning. Vi valde Beckers pga att det släpper ifrån sig väldigt små mängder med VOC-ämnen. (För övrigt ett ämne som borde diskuteras mer...väldigt svårt att få fram information som beror på slapp lagstiftning i Sverige.)tensiden skrev:
Jag ser droppspill och slarvig spackling men ingen rand . Jag hade inte godkänt det. Och Beckers betyder inte att det är amatörprodukter.tobbe__a skrev:
Är de inte själva proffs? Goa gubbar som får gå till Bauhaus för att fråga en säljare vad proffsen använder.tobbe__a skrev:
De påstod att de hade pratat med någon på Bauhaus som sa att proffsen aldrig köpte Beckers. Jag har svårt att tro att den skulle vara mycket sämre än att det finns andra färger som kanske täcker något bättre och att det ibland kan behövas en extra strykning. Vi valde Beckers pga att det släpper ifrån sig väldigt små mängder med VOC-ämnen. (För övrigt ett ämne som borde diskuteras mer...väldigt svårt att få fram information som beror på slapp lagstiftning i Sverige.)
ja det är skuggan som gör att det ser dåligt ut, det är därför man kontrollerar spackling och slipning med släpljus, då ser man direkt om det är ok att gå vidare och måla. När det är bra gjort så syns det inte oavsett hur ljuset faller.tobbe__a skrev:
Kosta svaret är att det swr ut som dåligt underarbete. Brukar heller inte va så br att spackla eller måla in eldosor.. Det är bara amatörer som görtobbe__a skrev:
Beckers har färg i 3 klasser.
Om man tar väggfärger för inomhusbruk så tillhör Mood, Beckersplast nog bland de billigare därefter kommer Scotte-serien och den bästa är Scotte GT som är en helakrylat. Är inte helt säker på att Bauhaus och kompani säljer Scotte-serien och Scotte GT.
Om man tar väggfärger för inomhusbruk så tillhör Mood, Beckersplast nog bland de billigare därefter kommer Scotte-serien och den bästa är Scotte GT som är en helakrylat. Är inte helt säker på att Bauhaus och kompani säljer Scotte-serien och Scotte GT.
Det ser ut som det är bättrat i efterhand, bättring av väggar kan vara svårt vid visa kulörer, fast denna ser rätt så ljus ut så det borde gå. Tror inte att det finns många seriösa måleri-företag som använder Beckers Mood eller Beckerplast, utan de använder Scotte-serien.MathiasS skrev:
Kolar man på Beckers hemsida så finns det 2 sidor en för konsument och en för yrkesmålare.