Hej,
Har en induktionshäll där jag klantigt nog tappat en kryddburk på kanten vilket lett till att en bit saknas.
När jag har googlat runt så ser jag att en ny delvis är snordyr (för en student som mig) samt att dem flesta verkar komma med en ram runt den för att motverka såna här utfall?
Försöker hitta en ram online, men om någon har någon kreativ lösning så uppskattas det.
Alltså en glasbit som saknas.
Har en induktionshäll där jag klantigt nog tappat en kryddburk på kanten vilket lett till att en bit saknas.
När jag har googlat runt så ser jag att en ny delvis är snordyr (för en student som mig) samt att dem flesta verkar komma med en ram runt den för att motverka såna här utfall?
Försöker hitta en ram online, men om någon har någon kreativ lösning så uppskattas det.
Det går inte att snygga till det med epoxi eller liknande?
Har du inte hemförsäkring med allrisk/drulle?A annaww skrev:Hej,
Något liknande hände oss. Vid tillträde var hällen skadad. Sprickan växte och växte och till slut var vi tvungna att byta glaset för någon tusenlapp. Vänta inte för längre då det kan rinna ned vätska i sprickan och förstöra elektroniken inuti.
Vart hittade ni ett nytt glas? Hittar mest bara helt nya induktionshällar...Tog ni hjälp av någon utifrån?E EttAnvändarnamn skrev:
Mitt tidigare försäkringsbolag menade att det inte var tillrävcklig skada för att täckas. Nu har jag ett nytt. Men är rädd att fråga om skadan kan ersättas och få ett nej. Får ju lust att tappa ytterligare något (vilket kmr hända så småningom) men då kommer dem ifrågesätta eftersom jag har frågat tidigare om dem täcker den första skadan och anta jag förorsakat det själv.
Nu vet jag inte vilken tillverkare hällen är gjord av. På vår häll fanns det en klisterlapp på undersidan som angav produktnummer. Sedan fanns det en webshop som sålde reservdelar.
Jag misstänker att ditt ny FB kommer att peka med hela handen mot ditt gamla och påpeka att skadan uppstod när de var ansvariga för ev. försäkringsskador... det är så det brukar funka.A annaww skrev:Mitt tidigare försäkringsbolag menade att det inte var tillrävcklig skada för att täckas. Nu har jag ett nytt. Men är rädd att fråga om skadan kan ersättas och få ett nej. Får ju lust att tappa ytterligare något (vilket kmr hända så småningom) men då kommer dem ifrågesätta eftersom jag har frågat tidigare om dem täcker den första skadan och anta jag förorsakat det själv.