Byggahus.se
Hej.

Min mamma hade 5cm vatten stående i källaren. Hon har golvbrunn, men den är det stopp i. Spolfirma som var där trodde att det berodde på ett kollapsat gjutjärnsrör under källaren. Rören är 75 år gamla.
De har inte filmat, men trodde att det berodde på detta då det sprutade upp ur golvet en bit bort när de spolade..

Jag vet verkligen inget om sånt här!
Vem anlitar man för att fixa sånt här?
Vad är första steget? Ska man filma? Eller sköter en och samma firma allt?

Tråkigt men det är nog bara ett byte av rören som gäller. Blir till att såga eller bila upp golven i källaren. Det händer titt som tätt det ni har framför er nu.

Ja det var nog det jag misstänkte. Men vad för hantverkare beställer man sådant utav?

En vanlig röris och det med att såga upp gör en firma och det vet rörisen om. Annars om ni bilar själva. Det blir att fråga några rörisar om vad kostnaden kan bli, offertpris eller mellan tummen och pekfingret. De är inte helt gratis med hantverkare för ett sådant jobb.

S StevieGee skrev:
Ja det var nog det jag misstänkte. Men vad för hantverkare beställer man sådant utav?
Betonghåltagare.

S sinuslinus skrev:
[länk]

Här har du lite inspiration.
Tack!

RoTe
Prio ett eftersom du saknar kunskap är ju VVS-firma som får bestämma hur och vad som ska göras. Sen får ju dom ta hjälp av betongfolk om dom själva inte har resurser att ta sig igenom betong.

Tack alla!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.