18 138 läst · 24 svar
18k läst
24 svar
Tillfälligt oanvända elsladdar - vad göra?
Snor också tråden om det går för sig
elkablar i badrum från vägglampa som är borttagen. Sitter över spegelskåpet.
Sladdarna går direkt ut från rör från väggen. Jag tänker wago-klämmor på kablarna och isolerad ytterligare med utanpåliggande doslock?
Tänker jag rätt?
Sladdarna går direkt ut från rör från väggen. Jag tänker wago-klämmor på kablarna och isolerad ytterligare med utanpåliggande doslock?
Tänker jag rätt?
Hur menar du att du ska sätta ett utanpåliggande doslock på ett rörutlopp?
Det bästa är att koppla loss ledarna i den matande dosan och dra ut dem. I annat fall är det korrekta att sätta en liten kopplingsdosa över rörutloppet. Skillnaden mot ditt doslock är att en dosa också har en isolerad rygg mot väggen.
Det bästa är att koppla loss ledarna i den matande dosan och dra ut dem. I annat fall är det korrekta att sätta en liten kopplingsdosa över rörutloppet. Skillnaden mot ditt doslock är att en dosa också har en isolerad rygg mot väggen.
Jag menade kopplingsdosa....tommib skrev:
Hur menar du att du ska sätta ett utanpåliggande doslock på ett rörutlopp?
Edit: kort och gott en liten dosa jag får plats med stumparna i
Kapar tråden med en till fråga... till lampan så var det två av både nolla och fas (blå och brun) kopplade till sockerbit. Två av samma färg till samma hål. Varför används två kablar av varje?
Edit: eller rättare sagt varför måste en armatur ha två av varje?
Edit: eller rättare sagt varför måste en armatur ha två av varje?
Redigerat:
När du sa det kände jag mig dumtommib skrev:
Edit: Alltså... samma hål i sockerbiten.
Löste sig fint. Slutade med att jag lyckades höja lampan som jag inte trodde skulle "räcka" med kablarna över nya badrumsskåpet. Så nu slipper vi tänka på löst kablage