Byggahus.se
hej, min luftvärmepump fick säkringen att gå. Efter att själv ha felsökt visade sig att värmekabeln som ligger i botten var trasig på flera ställen. Jag tog därför bort denna. Den var dock sammankopplad med en annan kabel som sitter i chassit (se bilder). Någon form av jord?!

Fråga: kan jag köra pumpen utan dessa sladdar i, till dess att jag hinner köpa ny värmekabel?

/micke

Öppen diskmaskin utomhus, elektriska komponenter synliga, potentiell felsökning eller skrotning. Rost och gräs, obestämd plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett öppnat elektriskt apparatskåp med kablar, säkringshållare och anslutna komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är överhettningsskydd för värmekabeln.
Den klarar du dig utan.

M Micke_TH skrev:
hej, min luftvärmepump fick säkringen att gå. Efter att själv ha felsökt visade sig att värmekabeln som ligger i botten var trasig på flera ställen. Jag tog därför bort denna. Den var dock sammankopplad med en annan kabel som sitter i chassit (se bilder). Någon form av jord?!

Fråga: kan jag köra pumpen utan dessa sladdar i, till dess att jag hinner köpa ny värmekabel?

/micke

[bild]
[bild]

• Gilla
Micke_TH
  • Laddar…
Är det inte termostaten som styr värmeslingan, utan värmeslinga behövs ju ingen termostat inkopplad

• Gilla
Niller12345 och 1 till
  • Laddar…
Tack för snabb hjälp! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.