Byggahus.se
Tyvärr ser det inte ut som jag tänkt. Verkar vara byggd med sämsta tegeln. Kan man få till det där snyggt tror ni? Gillar inte alla småprickar och att de är så släta :(

• Vägg med flagnande puts och exponerade tegelstenar över ett trägolv. Renoveringsarbete eller skada synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Slamma istället?

RoTe RoTe skrev:
Slamma istället?
Hur blir det då? Menar du putsa på?
Vill ha denna stilen

• En delvis beskuren mobilskärmbild visar en vägg med röda tegelstenar och visar tid 17:22.
    Skapa konto
  • Tegelvägg med synliga fogar, hörnperspektiv, interiör, del av mobilskärms gränssnitt, neutralt ljus.
    Skapa konto
  • Gilla
Fredrik.aa
  • Laddar…
RoTe
Ja alltså är teglet fult är det ju så? Googla slamma tegel, kan väl va en bra kompromiss tänker jag, framhäver att det är tegel men döljer det fula.

Det går ju inte få något du inte har. Jag skulle göra som föregående inlägg sa.

D Denimhead skrev:
Det går ju inte få något du inte har. Jag skulle göra som föregående inlägg sa.
Ok
Alternativt att det går att putsa/slipa på muren lite för att minska på prickarna

Varför ska du ta fram den? Murstocken är ju murad för att sedan putsas - och därför är den slarvigt murad med fula stenar.

• Gilla
SvanteC och 1 till
  • Laddar…
Tycker det ser snyggt ut. Så enligt mig går det att få snyggt. Vi tog fram teglet på några ställen, och hade massor av grova defekter. Tycker bara det gör det snyggt.

M Mortsken skrev:
Tycker det ser snyggt ut. Så enligt mig går det att få snyggt. Vi tog fram teglet på några ställen, och hade massor av grova defekter. Tycker bara det gör det snyggt.
Hur behandlade ni teglet? Vi ska putsa om först, sen antar jag att man behöver behandla med något. Vill ha matt/rustik känsla

StorDrömLitenBudget StorDrömLitenBudget skrev:
Hur behandlade ni teglet? Vi ska putsa om först, sen antar jag att man behöver behandla med något. Vill ha matt/rustik känsla
ska teglet synas och det är bara fogarna ni ska göra om?

Har inte behandlat det alls än.
Står på to do listan. Har köpt en burk med medel som jag inte minns vad den heter

Om skorstensmuren används för eldstad/eldstäder så måste du kontrollera med sotaren, det kanske krävs att den är putsad.

• Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Om skorstensmuren används för eldstad/eldstäder så måste du kontrollera med sotaren, det kanske krävs att den är putsad.
nej den var till för oljepanna - nu bergvärme. Är i hallen så kommer inte användas till braskamin

D Denimhead skrev:
ska teglet synas och det är bara fogarna ni ska göra om?
ja det är tanken

• Gilla
Denimhead
  • Laddar…
nej den var till för oljepanna - nu bergvärme. Är i hallen så kommer inte användas till braskamin
ok, använder du inga kanaler i murstocken som rökgångar så kan du göra vad du vill

• Gilla
lamalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.