1 313 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Hjälp! Tar huset skada??
P
Pelle8787
Medlem
· Västa Götaland
· 188 inlägg
Pelle8787
Medlem
- Västa Götaland
- 188 inlägg
Hej!
Har ett hus där badrummet är utrivet pga skada - det gapar sedan länge ett stort hål mot marken. Min undran är - riskerar huset att skadas - fuktskadas till följd av den kalla luften som nu fritt kommer in i badrummet? Kan inte isolering och innerväggar ta skada av markfukten? Isoleringen på innerväggarna har plast över sig men där såg det i höstas ut som det bildats kondens på plasten på insidan (mot isoleringen) Är det inte dåligt för huset med den temperaturskillnad som uppstår mellan kalla badrummet och resterande hus (fritidshus med underhållsvärme på i övriga rum).
Hantverkarna har lämnat det helt öppet mot marken och pga problem med hantverkarna står det så nu. Det är svårt att åka dit nu då det ligger en bit bort.
Har ett hus där badrummet är utrivet pga skada - det gapar sedan länge ett stort hål mot marken. Min undran är - riskerar huset att skadas - fuktskadas till följd av den kalla luften som nu fritt kommer in i badrummet? Kan inte isolering och innerväggar ta skada av markfukten? Isoleringen på innerväggarna har plast över sig men där såg det i höstas ut som det bildats kondens på plasten på insidan (mot isoleringen) Är det inte dåligt för huset med den temperaturskillnad som uppstår mellan kalla badrummet och resterande hus (fritidshus med underhållsvärme på i övriga rum).
Hantverkarna har lämnat det helt öppet mot marken och pga problem med hantverkarna står det så nu. Det är svårt att åka dit nu då det ligger en bit bort.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 526 inlägg
Ja, på sikt tar huset skada av att vara öppet. Hur har badrummets avlopp/rörledningar isolerats mot övriga husets?
P
Pelle8787
Medlem
· Västa Götaland
· 188 inlägg
Pelle8787
Medlem
- Västa Götaland
- 188 inlägg
Liknande trådar
-
Avfuktaren drar mycket el och går oavbrutet trots timer
Fritidshus -
Ytterligare en tråd om dränering. Eller, hur jag slutar att ängslas och lär mig älska huset
Grund & Markarbeten -
Hur tar sig spindlar in i huset?
Miljö & Hälsa -
Hjälp snöslungan startar inte, bensin i vevhuset?
Trädgårdsmaskiner -
Hjälp - huset står 10 cm fel!
Bygglov