Jag skall utöka min anläggning själva och har allt löst utom hur jag ska fixa layouten i SolarEdge appen. Någon som vet om det finns något annat sätt än med SolarEdges egna app?
Har köpt Benders infästning till utökningen, hoppas bara det är lika smidigt som det verkar
Har köpt Benders infästning till utökningen, hoppas bara det är lika smidigt som det verkar
layouten är hur det visas i solar edge appen vad var o en panel levererar..
Benders har bara en infästning och du ser den på bilden, eller en del av den. Har skenor mm oxå.
Benders har bara en infästning och du ser den på bilden, eller en del av den. Har skenor mm oxå.
A Arnodt skrev:
R
Raecer11
Nybyggare
· Västra Götaland
· 231 inlägg
Raecer11
Nybyggare
- Västra Götaland
- 231 inlägg
Räser11,
Tack för länken till databladet, som tyvärr är väldigt intetsägande. Tack också jonny trådstartare som visar att sådana fästen finns.
Fästena heter alltså Sunlight 25 - 28 mm och Sunlight 32 mm
Det vore bra med montageinstruktionen, så det framgår hur fästena monterats, men sådan lyckat jag inte hitta på Benders hemsida, och ej heller med sökmotor på internet får jag vettig träff.
Är det månde så pass nytt så det inte finns dokumentation ännu?
Tack för länken till databladet, som tyvärr är väldigt intetsägande. Tack också jonny trådstartare som visar att sådana fästen finns.
Det vore bra med montageinstruktionen, så det framgår hur fästena monterats, men sådan lyckat jag inte hitta på Benders hemsida, och ej heller med sökmotor på internet får jag vettig träff.
Redigerat:
A Arnodt skrev:Räser11,
Kollade nu och jag fick ingen instruktion på hur man monterar alla delar. Jag skickade och efterfrågade. Postar här när jag får svar. // Jonny
Jag tror inte någon annan montagematerialtillverkare har huvudbeståndsdelar såsom skenor, moduländ- och mittklämmor av plast, därför ska man vara kristisk. Solcellspaneler har man förmodligen inte endast ett par år på taket, utan 30 à 40 år, så länge ska montagematerialet hålla.
Om plasten är polyamid, så finns det UV-stabiliserad polyamid. Alltså motståndskraftig mot solens nedbrytande strålar. Frågan är om Benders plast är UV-beständig, vilken UV-beständigehtsprovningsmetod hänvisar de till?
Buntband av polyamid som är UV-beständiga för att kunna användas utomhus, är av polyamid 6.6 och särskilt UV-stabiliserad(det är väl någon tillsats i plasten).
Vad lämnar de för garantitid på montagematerialet?
Om plasten är polyamid, så finns det UV-stabiliserad polyamid. Alltså motståndskraftig mot solens nedbrytande strålar. Frågan är om Benders plast är UV-beständig, vilken UV-beständigehtsprovningsmetod hänvisar de till?
Buntband av polyamid som är UV-beständiga för att kunna användas utomhus, är av polyamid 6.6 och särskilt UV-stabiliserad(det är väl någon tillsats i plasten).
Vad lämnar de för garantitid på montagematerialet?
Redigerat:
Liknande trådar
-
Fel paneler i SolarEdge?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Solar Edge + vvb eller liknande.
Villalarm & Hemautomation -
solaredge sortera paneler ?
Se hur panelerna är kopplade solaredge
Åsikter om SolarEdge-anläggning för normalt tak