Byggahus.se
Hejsan,
Har en bergvärmepump som jag funderar på att installera en Ngenic till, dock så noterade jag något som jag tycker är udda, men kanske är tänkt att funka.
Se denna bild nedan,
Är tanken att det skall göra sådär? :S är en IVT Greenline, utegivare.

• Graf över energiproduktion och -förbrukning i watt, fluktuerar över tid, interaktiv datavisualisering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Vet inte hur det är med bergvärme. Men min luftvattenpump beter sig såhär:
Tidsseriegraf med fluktuationer över tid, eventuellt finansiella data eller mätvärden, spänner över drygt 24 timmar.

vid 12tiden badades det i badkaret följt av 2 duschar.

Har också en äldre greenline och den går också igång med full fart då och då. Den kör liksom inte på halvfart hela tiden, utan helfart halva tiden...

hittade inställning att den är på och av 10-30 min i taget, så 30 min på 30 min av. Men går även att ställa in den på fasta scheman, men inte testat hur granulärt det blir, och om det är bättre att köra t.ex natten? och om själva hålet blir förstört om man kör den 8h i sträck?

J jahallåja skrev:
Har också en äldre greenline och den går också igång med full fart då och då. Den kör liksom inte på halvfart hela tiden, utan helfart halva tiden...
Gamla bergvärmepumpar är inte varvtalsstyrda, det vill säga de går antingen på helfart eller inte alls.

• Gilla
jahallåja
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.