Byggahus.se
Man tycker ju att en borrmaskin hade varit effektivare att punktera däck med än en kniv. Om man nu måste punktera däcken för grannen, vill säga.

Men jag antar att S@ndelin inte tänker så klart. Drogmissbruk brukar ha negativ påverkan på omdömet.

• Gilla
twoody
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Man tycker ju att en borrmaskin hade varit effektivare att punktera däck med än en kniv. Om man nu måste punktera däcken för grannen, vill säga.

Men jag antar att S@ndelin inte tänker så klart. Drogmissbruk brukar ha negativ påverkan på omdömet.
varför skulle det vara lättare med en borrmaskin? I sidan på däcket är det bara tygcord. Hur lätt som helst att sticka hål med en kniv.

K
S Stefan1972 skrev:
varför skulle det vara lättare med en borrmaskin? I sidan på däcket är det bara tygcord. Hur lätt som helst att sticka hål med en kniv.
Krille kunde ju ha skurit sig fördärvad, packad/drogad som han var.
Han slog till och med i huvudet i bilen.
Hade nog varit mer riskfritt med en borrmaskin för honom.

• Gilla
Tvålen och 1 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Som jag ser det är det bättre att låta själva verktyget göra jobbet och som redan sagts, risken att skada sig är betydligt större med kniv än med borrmaskin.

• Gilla
Lime113
  • Laddar…
En pool kräver väl inget bygglov om den ligger i marknivå?

• Gilla
BK1
  • Laddar…
K
Anna_H Anna_H skrev:
En pool kräver väl inget bygglov om den ligger i marknivå?
Den ligger absolut inte i marknivå. Kolla Google street view.

K kniv skrev:
Den ligger absolut inte i marknivå. Kolla Google street view.
Kollade, den är ju nedsänkt till och med? Den del av altanen som byggts till höger om huset någon gång mellan 2010 och 2022 behöver väl bygglov, men resten, där poolen ligger ser jag inte att det skulle vara något problem med?

Tanten som klagar kanske skulle göra något åt sin olagliga häck istället?
Soligt kvarter, höga häckar, asfalterad väg, grönt och lugnt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
August_Helmer och 3 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Som jag ser det är det bättre att låta själva verktyget göra jobbet och som redan sagts, risken att skada sig är betydligt större med kniv än med borrmaskin.
Det var ju för en del år sedan som en man som skar sönder däck regelbundet i en söderförort dog. Ett däck l exploderade och kniven träffade honom i bröstkorgen.

Perry Nilsson borrade Hemglass bilens hjul

• Gilla
johan64
  • Laddar…
Drogpåverkad granne springer runt med kniv och skär sönder däck. Hade nog varit bäst om han får sitta några månader i fängelse.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Kollade, den är ju nedsänkt till och med? Den del av altanen som byggts till höger om huset någon gång mellan 2010 och 2022 behöver väl bygglov, men resten, där poolen ligger ser jag inte att det skulle vara något problem med?

Tanten som klagar kanske skulle göra något åt sin olagliga häck istället?
[bild]
Det där huset är väldigt fint, synd att den rätt misskötta häcken döljer det.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Lita på att vi på Byggahus är mer intresserade av att arbeta med rätt verktyg än av akten i sig :rofl:

• Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 19 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Det var ju för en del år sedan som en man som skar sönder däck regelbundet i en söderförort dog. Ett däck l exploderade och kniven träffade honom i bröstkorgen.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.