Jag har små, små märken i gipstak från häftstift (satt fast plast med häftpistol). Vilka produkter skulle rekommenderas för att bara fylla i och täcka för dem? Kan ju knappast behöva bredspacklas och nymålas?
Det övre märket/hålet på bilden är den största skadan. Övriga är mycket mindre. Ca 1 cm långa.
Det övre märket/hålet på bilden är den största skadan. Övriga är mycket mindre. Ca 1 cm långa.
Är det ett "gammalt" tak brukar det tyvärr bara behövas att man "petar" på det för att man ska få fläckar då man påverkar den befintliga "damm/fett-blandningen". Så har du lite utseendekrav är jag rädd att spackling och total ommålningen är enda sättet att få det bra.S shiftlock skrev:
Nöjer du dig med att dölja det värsta går det säkert att fylla hålen med exempelvis akrylfog eller vitt snickerispackel. Det lär inte bli osynligt men kanske tillräckligt bra.
Ibland kan man dölja liknande märken i gips med gips. Ta en bit från en gipsskiva och "rita" med över skadorna. Då det blir damm av gipset är det lät att damma av det som hamnar utanför skadan.
Vitt snickerispackel får det bli, detta är ett splitternytt gipsinnertak.Alfredo skrev:
Är det ett "gammalt" tak brukar det tyvärr bara behövas att man "petar" på det för att man ska få fläckar då man påverkar den befintliga "damm/fett-blandningen". Så har du lite utseendekrav är jag rädd att spackling och total ommålningen är enda sättet att få det bra.
Nöjer du dig med att dölja det värsta går det säkert att fylla hålen med exempelvis akrylfog eller vitt snickerispackel. Det lär inte bli osynligt men kanske tillräckligt bra.
Vanligt väggspackel skulle jag kört med.