Byggahus.se
Mats-S
J Jontha skrev:
Om så mycket som en snöflinga skulle falla ner på min mark från hans tak så fick ambulansen hämta upp hans kvarlevor samma dag.
Jo jo, med den inställningen lär man ju få god grannsämja .... :thinking:

• Gilla
bjonndrogg och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
F Fiskarens_son skrev:
Tar du bort alla risker som går att ta bort? Då kan du ju inte ens gå utanför ytterdörren, då kan du ju snubbla, bli överkörd eller kanske träffa en styckmördare?
Eller enkelt uttryckt: "Det är farligt att leva" ;)

J Jontha skrev:
Barn i all ära och så, men när det kommer till mark så är iaf jag helt vansinnigt bestämd. Det som tillhör mig är mitt, och det som är mitt tillhör inte dig. Så ser jag på saken. Om så mycket som en snöflinga skulle falla ner på min mark från hans tak så fick ambulansen hämta upp hans kvarlevor samma dag.
Du får be honom förklara vad han tror sig ha rätt till att göra. Tänk om jag skulle leda bort mitt vatten från taket ner på någon annans mark. Sablar vad arg jag blir.
Problemet är om man har den inställningen, även om jag också inser att du överdriver här, utan att harätten på sin sida. Det innebär att hur mycket man än gormar, anklagar skäller hotar eller vad man nu väljer, inte har något annat att komma med än eventuellt något som kan bli åtalbart åt sitt eget håll. Betydligt lättare att bli åtalad för olaga hot än en nedfallande snödriva.
Så ni som har extremt starka åsikter vad grannar får och inte får göra. börja med att objektivt lösa på vad som faktiskt gäller. Faller inte det regelverket inom era referensramar, så är det ni som bör flytta till ett mer glesbefolkat område, inte grannen.

• Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Barn i all ära och så, men när det kommer till mark så är iaf jag helt vansinnigt bestämd. Det som tillhör mig är mitt, och det som är mitt tillhör inte dig. Så ser jag på saken. Om så mycket som en snöflinga skulle falla ner på min mark från hans tak så fick ambulansen hämta upp hans kvarlevor samma dag.
Du får be honom förklara vad han tror sig ha rätt till att göra. Tänk om jag skulle leda bort mitt vatten från taket ner på någon annans mark. Sablar vad arg jag blir.
Jag tänker lika dant med andras ungar, dom får akta sig så dom inte förvirrar sig på min tomt för att inte tala om andras katter

Jag hoppas att Jontha och Kortis har varandra som grannar, helst på ett ödsligt ställe.

• Gilla
DRF1CC och 2 till
  • Laddar…
K Kling 1 skrev:
Jag hoppas att Jontha och Kortis har varandra som grannar, helst på ett ödsligt ställe.
Ironi är svårt det. Jag har aldrig haft problem med granna vare sig med snö, fula bilar, slipande grannar, bankande eller fula hus det är sådant som hör till. Det är ett evigt gnäll på allt nu förtiden för alla är så fina så fina

• Gilla
Mekplatsen
  • Laddar…
F
K kortis skrev:
Jag tänker lika dant med andras ungar, dom får akta sig så dom inte förvirrar sig på min tomt för att inte tala om andras katter
K kortis skrev:
Ironi är svårt det.
Av bara en mening så kan det vara riktigt svårt att få sig en uppfattning av ironi eller inte.
Så för att slippa en massa otydligheter/missförstånd så brukar det vara en ide att skriva något som hjälper läsaren att förstå vad man egentligen menar.

J Jontha skrev:
du kan ha rätt utan att va säker på nånting utom vad du tycker, men antagligen mer vansinnig än bestämd...

Jaha, här var man inte speciellt populär.

Kan jag radera det jag skrivit på något sätt? Tycker detta tangerar gränsen för mobbning när 74 (i skrivande stund) gillar inlägget under efter mitt där man undanber sig mig som granne. Får man fråga varför irritation har uppstått när jag håller med trådskaparen i det faktum att hans granne beter sig som en ouppfostrad skit?

K kortis skrev:
Undrar om det uppstått en förvirring här! Tror ni som läser att jag menar att ungarna ska bort? Det jag säger är att- JA, barn är viktiga, men även äganderätten är viktig! Båda dessa anledningar till varför grannen bör skärpa sig och fixa rasskydd, dvs både för barnen och äganderätten. Jag tar alltså inte parti för grannen!

J Jontha skrev:

Kan jag radera det jag skrivit på något sätt? Tycker detta tangerar gränsen för mobbning när 74 (i skrivande stund) gillar inlägget under efter mitt där man undanber sig mig som granne. Får man fråga varför irritation har uppstått när jag håller med trådskaparen i det faktum att hans granne beter sig som en ouppfostrad skit?
Mobbning? När det är du som med bestämdhet säger att du hade dödat din granne för en snöflinga som trillat över på din tomt?

Inte konstigt att en del blir upprörda över sådana påståenden. Det här är inte Flashback.

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Mobbning? När det är du som med bestämdhet säger att du hade dödat din granne för en snöflinga som trillat över på din tomt?

Inte konstigt att en del blir upprörda över sådana påståenden. Det här är inte Flashback.
Det är jag fullt medveten om. Men ni förstår kanske att det kallas ÖVERDRIFT.

J Jontha skrev:
Undrar om det uppstått en förvirring här! Tror ni som läser att jag menar att ungarna ska bort? Det jag säger är att- JA, barn är viktiga, men även äganderätten är viktig! Båda dessa anledningar till varför grannen bör skärpa sig och fixa rasskydd, dvs både för barnen och äganderätten. Jag tar alltså inte parti för grannen!
Jag tror att alla förstår att du håller med TS, men du gör det på ett väldigt otrevligt sätt. Se det som ett bra tillfälle att lära dig. På nätet ser vi bara exakt det du skriver och även om dina polare vet att du inte menar allvar när du säger som du skrev, så vet inte vi det. Vi ser som sagt bara precis du skrev och det blev inte så bra.

Om du inser att du tog i lite för mycket, tänker till i fortsättningen och glömmer den här tråden, så gör nog alla andra det också. Väldigt få här som är långsinta.

• Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
J Jontha skrev:

Om du känner att din formulering var mindre lyckad så kan du kontakta moderator och se om de kan hjälpa dig att korrigera.

Fairlane Fairlane skrev:
Om du känner att din formulering var mindre lyckad så kan du kontakta moderator och se om de kan hjälpa dig att korrigera.
Vet du vem som är moderator här?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.