3 076 läst · 22 svar
3k läst
22 svar
Trasig takpanna, hur hitta likadan?
Renoverare
· västra götaland
· 668 inlägg
M MagicFingers skrev:
Gick från vänster då de är spikade. Men det sitter någon slags tätning. Fick pannan bytt iaf! Nu är frågan hur jag monterar nocken igen. Skrapa bort gamla tätning och sätta ny?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Renoverare
· västra götaland
· 668 inlägg
det duger som det är, det skall MKT till om det skall påverka huset med lite klet extra under nockpannorna, kör bara i spikarna igen
M MagicFingers skrev:
Dessvärre så gick spiken av på sista nockpannan nu. Kanske kan försöka borra ut den och sätta en ny eller försöker sätta en ny spik lite snett. Nog ingen fara så länge det inte blir storm. Har inga rostfria spik hemma i rätt längd. Varför sätter man inte rostfri skruv istället för spik? Betydligt lättare att sätta på och av. Lite drygt nu att köpa en ask spik för 300kr när jag behöver ett. Kan ju även tycks att sista nockpannnan borde ha en packning vid hålet.
Redigerat:
Besserwisser
· östergötland
· 1 688 inlägg
Det funkar lika bra med trallskruv.. o lite fogmassaF Fideliox skrev:
Dessvärre så gick spiken av på sista nockpannan nu. Kanske kan försöka borra ut den och sätta en ny eller försöker sätta en ny spik lite snett. Nog ingen fara så länge det inte blir storm. Har inga rostfria spik hemma i rätt längd. Varför sätter man inte rostfri skruv istället för spik? Betydligt lättare att sätta på och av. Lite drygt nu att köpa en ask spik för 300kr när jag behöver ett. Kan ju även tycks att sista nockpannnan borde ha en packning vid hålet.
plåtrickard skrev:
Försökte ett tag att få upp den men utan resultat. Så borrade upp hålet lite tänkte jag, syns inte ändå,sätter trallskruv bredvid. Men sitter nån metallgrej runt själva spikhålet(nån slags plugg eller nåt?) också så det går inte att skruva där heller?!

Logga in
Skapa konto
Redigerat: