Byggahus.se
Halloj

har ett garage i källarnivå och ska ersätta befintlig altan med isolerat uterum.
Då golvet på altanen (taket på garaget) inte är helt plant behöver jag avjämna ytan.
För att få det jämnt behöver jag gjuta 30mm på lägsta stället och 3mm på högsta.

flytspackel känns lite bökigt då det är minusgrader runt hörnet så finbetong kanske är vägen att gå.

tankar och åsikter välkomnas!!!

Flytspackel är bättre i ditt fall. Gör färdigt rummet och flytspackla sedan inomhus i värmen

Matti_75 Matti_75 skrev:
Flytspackel är bättre i ditt fall. Gör färdigt rummet och flytspackla sedan inomhus i värmen
problemet är att jag måste få det plant för att kunna bygga upp väggar och glaspartier

Funderar om jag bara ska gjuta upp sockel så jag kan bygga upp rummets väggar och sedan flytspackla inuti till våren

Problemet du har är att du kan inte gjuta så tunt med finbetong och den är också känslig för kyla. Speciellt i så tunna skikt. Nu vet jag inte riktigt hur du tänkt dig uppbyggnaden men det hår att bygga det rakt med lutande nederdel.

Matti_75 Matti_75 skrev:
Problemet du har är att du kan inte gjuta så tunt med finbetong och den är också känslig för kyla. Speciellt i så tunna skikt. Nu vet jag inte riktigt hur du tänkt dig uppbyggnaden men det hår att bygga det rakt med lutande nederdel.
nej exakt det är lutande nu så det är vad jag försöker åtgärda

Som Matti säger: Bygg så det blir rakt och flytspackla sedan invändigt.

• Gilla
Kresh99
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.