2 889 läst · 64 svar
3k läst
64 svar
Kostad för golvbrunn

Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 21 201 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 21 201 inlägg
Låter som något att tvista över. Men då har i alla fall styrelsen gjort övervägandet enligt lagen som de ska.K Koip69 skrev:BRF ansåg att jag var försumlig eftersom kattvakten råkat lämna kranen på av misstag. Enligt jourkillen var det dock endast lite vatten som rann från hon när han kom dit men efter sex timmar hade det blivit så mycket vatten att det forsade ut från badrummet ut i lägenheten och ut i trapphuset. Han trodde inte detta skulle ha hänt om det funnits en golvbrunn eftersom det var såpass lite vatten som rann från kranen.
Som medlem i HSB har du tillgång till generell juridisk rådgivning i boendefrågor – en värdefull tillgång om knepiga situationer skulle uppstå. Oavsett fråga kan du kontakta oss med dina funderingar som rör boendet.
juristjouren på 0771-472 472.
Kostnadsfritt
Kostnadsfritt
Claes Sörmland skrev:
K Knight skrev:Som medlem i HSB har du tillgång till generell juridisk rådgivning i boendefrågor – en värdefull tillgång om knepiga situationer skulle uppstå. Oavsett fråga kan du kontakta oss med dina funderingar som rör boendet.
Har kontakt med HSB:s förvaltare som säger att de båda försäkringsbolagen förhandlar men när jag pratade med mitt försäkringsbolag den här veckan säger de att de INTE har haft några sådana samtal. Har försökt nå förvaltaren utan resultat har heller inte fått ut stadgarna som jag bett om.
Kostnadsfritt
K Knight skrev:Som medlem i HSB har du tillgång till generell juridisk rådgivning i boendefrågor – en värdefull tillgång om knepiga situationer skulle uppstå. Oavsett fråga kan du kontakta oss med dina funderingar som rör boendet.
Men tack för tipset ringer numret på måndag
Kostnadsfritt
Den första bilden visar vart vattnet från badkaret/duschkabinen gick ut, den andra själva badkaret/duschkabinen när bortmonterad från sin plats och den tredje hur badrummet ser ut nu dvs. utan någonting utan bara golv och väggar.BirgitS skrev:

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
Ja här stod toaletten tidigare tror det måste varit ett rör som gick rakt in i väggen liksom det gjorde från badkaret/duschkabinen.BirgitS skrev: