1 873 läst · 1 svar
2k läst
1 svar
Oändligt långsam process att köpa mark av Sveaskog?
Hej!
Jag har varit i kontakt med Sveaskog via telefon och mail för att få köpa en bit mark av dem (Ej skog utan gammal betesmark som inte använts på 20 år). Sveaskog är positiva till att sälja men därefter har processen varit oändligt långsam. Jag har bett om ett prisförslag på vad det skulle kosta men nu har inte fått svar av dem på månader trots att jag flera gånger hört av mig via mail.
Nu undrar jag om någon annan på forumet gjort den här resan med Sveaskog och har några tips på vad man ska ha för strategi på att skynda på. Det är helt ohållbart för mig att det tar så här lång tid. Men jag har itne heller råd att råka stöta mig med någon handläggare, så jag har inte heller möjlighet att ställa några tuffare önskemål på svar från dem.
Alla tips mottages med stor tacksamhet!
Jag har varit i kontakt med Sveaskog via telefon och mail för att få köpa en bit mark av dem (Ej skog utan gammal betesmark som inte använts på 20 år). Sveaskog är positiva till att sälja men därefter har processen varit oändligt långsam. Jag har bett om ett prisförslag på vad det skulle kosta men nu har inte fått svar av dem på månader trots att jag flera gånger hört av mig via mail.
Nu undrar jag om någon annan på forumet gjort den här resan med Sveaskog och har några tips på vad man ska ha för strategi på att skynda på. Det är helt ohållbart för mig att det tar så här lång tid. Men jag har itne heller råd att råka stöta mig med någon handläggare, så jag har inte heller möjlighet att ställa några tuffare önskemål på svar från dem.
Jag skulle börja med att prata med en mäklare. Någon som kan jord- och skogsbruk, t.ex. Areal om du har ett kontor i närheten. Marken i fråga är förmodligen klassad som bolagsskog om sveaskog äger den. Då kan det vara lite krångligare att sälja till privat men en duktig mäklare hittar säkert sätt. Men ni kommer behöva en mäklare alldeles oavsett så börja där.S Stigur-Olafur skrev:Hej!
Liknande trådar
-
Hur laga toalettlock som ska falla långsamt?
Badrum -
Totalentreprenad med DalaTrähus - Processen, pris, tillval, planlösning, bilder, omdöme, byggherre-kostnader mm
Hustillverkare -
Två av tre toaletter fyller långsamt eller inte alls
Badrum -
Är Sveaskog helt obegripligt långsamma? Tips på hur jag får igång processen?
Tomter -
Oändligt långsamt försäkringsärende, vad göra?
Försäkringar