Byggahus.se
Hej forumet, gjorde en renovering i tvättstugan och firman som gjöt hade lite för bråttom, ena brunnen ren och fin, men den andra blev full med bruk så jag tjatade till mig ett nytt besök på deras bekostnad för rensning. BIfogar två bilder, den ena på den "fina" brunnen, den andra på den "rensade" brunnen. Jag tyvker den ser för taskig ut, å andra sidan är det ju ingenting som syns men borde jag acceptera detta ? Går väl inte heller att byta utan att bryta upp massa tåtskikt osv så frågan är om det har någon egentlig betydelse. OBS Bilderna är på de två nyanlagda brunnarna, en i varje hörn av tvättstugan. Tacksam för alla tips :)

Närbild av en kvadratisk golvbrunn i en dusch med mörka kakelplattor och vattenstänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppet avloppsrör med synliga rörledningar och en skiftnyckel, omgivet av smuts och rester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle kunna gjorts snyggare men har ju inte jättestor betydelse.

• Gilla
tank77
  • Laddar…
visst kan man kalla det en kosmetisk olägenhet men det ställer till för den som ska använda och rensa brunnen med jämna mellanrum. All ludd hår och tvålrester fastnar ju i alla ojämnheter som en äcklig gegga. Ojämnheter gör rengöringen svårare och utseendet ännu äckligare även om det är nyrensat. Urk!
Vad bra att du visat att man kan göra en myyyycket bättre finish på detta arbetsmoment. Jag sparar foton för att visa hur jag vill och inte vill ha det. Tack!

Den bjuder jag på :)

går det att byta ut ? i protokollet står det en anmärkning ”bruk på klämring”, kan jag kräva en ny ?

Du kommer inte kunna få en ny klämring. Skrapa försiktigt bort bruket med en plastskrapa eller liknande om det stör.

All mekanisk bearbetning av fix/fog runt klämring medför större risker än den eventuella fördelen. Tåget har liksom redan gått för att se manschetten som branchreglerna trycker på och all rensning nu är snarare något som riskerar att skada manschetten

Tack, då skall vi inte hacka alls där - bra info :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.