Byggahus.se
Hej, ska ha nyinstallation av el central i mitt fritidshus och för att spara plats är tanken att bygga en vägg i hallen utanpå befintlig yttervägg och kortla i för den men det blir då olika vägg liv på höger och vänstersida om ytterdörren när man kommer in samt att den blir synlig men tar yta i och med att jag bygger på en extravägg på ytterväggen invändigt. Bygger främst en ny vägg för inte mössen ska kunna ta sig in där centralen ska sitta.

Har ni några tips? Kan man kanske bygga en platsbyggd garderob och ha elcentralen dold. Tar gärna emot tips eller lösningar ni andra haft som är platsbesparande. :)

H Husetmittisverige skrev:
Hej, ska ha nyinstallation av el central i mitt fritidshus och för att spara plats är tanken att bygga en vägg i hallen utanpå befintlig yttervägg och kortla i för den men det blir då olika vägg liv på höger och vänstersida om ytterdörren när man kommer in samt att den blir synlig men tar yta i och med att jag bygger på en extravägg på ytterväggen invändigt. Bygger främst en ny vägg för inte mössen ska kunna ta sig in där centralen ska sitta.

Har ni några tips? Kan man kanske bygga en platsbyggd garderob och ha elcentralen dold. Tar gärna emot tips eller lösningar ni andra haft som är platsbesparande. :)
Har du någon bild på där väggen ska sitta?
Ett vanligt väggskåp kan dölja centralen. För att mössen inte ska ta sig in så är det främst matningarna in och ur centralen som måste tätas.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Här är en extra vägg byggd som jag ska kortla i för elektrikern ska sätta in elcentral. Väggen är till vänster direkt när man kommer in annars finns endast ytterväggen på fritidshuset .. problemet är att väggliven med denna idé blir olika till höger och vänster vid ytterdörren

• Nybyggd vägg i fritidshus markerad för installation av elcentral.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd vägg för elcentral med isolermaterial och elkabel vid ytterdörr i ett fritidshus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.