Byggahus.se
makhno_ makhno_ skrev:
Som alla med erfarenhet i byggbranchen vet är det många olika saker som kan ha hänt. Förutom de vanligt förekommande bedrägerierna finns det också en ovana att entreprenörerna berättar **efteråt** vad ändringar kostat.

Rätt givet att man som proffs borde säga till direkt och skriftligen meddela vilka konstnader "pek" och ändringar kommer att resultera i. Som arkitekt bjuds det ofta på ändringar något bortom budget men när plötsliga nya infall leder till betydligt merarbete måste man ju förvarna ordentligt. Inte komma efteråt och säga till privatperson att man jobba en månad extra och vill ha betalt.

Det borde vara underlag för näringsförbud om man satt i system att genomföra arbete utan att tydligt meddela kunden om konstnaden.

ibland kan man inte veta kostnaden, och att sitta och räkna på varenda liten ändring skulle kännas löjligt, men tyvvär så är det väldigt vanligt med missförstånd!

• Gilla
Andreascanr
  • Laddar…
Kan säga att hon försökte blåsa firman som var där och rev ut lägenheten och som skulle göra hela renoveringen först.
Det blev tjafs direkt om pengarna och efter 4 månader fick firman betalt och drog sig ur att fortsätta med renoveringen.

Kan ladda upp en bild ifrån lägenheten om ingen tror mig.. jag var med i en WhatsApp grupp där ALLT dokumenterades, skitduktiga killar som var smarta nog och dra sig ur :) och vi hann lyckligtvis aldrig börja där så vi klarade oss från att bli blåsta:)

• Gilla
big mike och 6 till
  • Laddar…
Myx0x3 Myx0x3 skrev:
Kan säga att hon försökte blåsa firman som var där och rev ut lägenheten och som skulle göra hela renoveringen först.
Det blev tjafs direkt om pengarna och efter 4 månader fick firman betalt och drog sig ur att fortsätta med renoveringen.

Kan ladda upp en bild ifrån lägenheten om ingen tror mig.. jag var med i en WhatsApp grupp där ALLT dokumenterades, skitduktiga killar som var smarta nog och dra sig ur :) och vi hann lyckligtvis aldrig börja där så vi klarade oss från att bli blåsta:)
klart du skall ladda upp. Har man sagt A, får man säga B.

Hur försökte hon blåsa dem ? Berätta mer….

• Gilla
Reklam och 1 till
  • Laddar…
L lukewalker skrev:
klart du skall ladda upp. Har man sagt A, får man säga B.

Hur försökte hon blåsa dem ? Berätta mer….
Haha, ingen som tror en om man lägger upp bilder på en blåst lägenhet:)

Rivningen påbörjas i Februari 2021 och 15e Mars 2021 avslutades rivningen.

Vad jag har fått berättat så ledde hennes vän projektet och det var skitstruligt med beslut osv redan från början.
Projektet skulle göras i flera omgångar men det blev aldrig någon del 2 av projektet där vi även skulle in.
Jag skilde mig också Februari 2021 och min skalle var inte helt med i gamet så jag var aldrig involverad eller frågade speciellt mycket om projektet

• Solnedgång över en snöbeklädd stadssilhuett med byggnader och hav i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en lägenhets inre under rivningsfas, med exponerade tegelväggar, rör och avskalat tak.
    Skapa konto
  • Nyligen tömd lägenhet mitt i rivningsfasen med bar vägg och tak samt synliga ledningar.
    Skapa konto
"med exklusiva material"..
Har det fortsatt på samma sätt med material enl bild lär ju 1.9 mille vara billigt....

W WilleR skrev:
"med exklusiva material"..
Har det fortsatt på samma sätt med material enl bild lär ju 1.9 mille vara billigt....
Vår offert/budgetpris låg nog runt 300-350, och då kunde hon inte välja billigare eller dyrare pga K-märkning
Blir fort dyrt om man ska ha det värsta och göra allt special

Brukar ni diskutera andra kunders offerter och arbeten på publika forum också? Publicera bilder inifrån deras hem?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.