717 läst · 2 svar
717 läst
2 svar
Salningslist för inomhus bruk utomhus?
Hej,
Är i färd med att sätta foder på vår nymonterade ytterdörr, problemet är att det uppstått en glipa på ca 7-8 mm runtom. Samtidigt har jag ingen bra maskin för att såga en sådan bit rakt och fint så frågan är om man kan använda ex smyglister som egentligen är tänkta för inomhus bruk?
Först var tanke att sätta Tec7 men 7 mm känns lite mycket runt hela dörren och dessutom är det väldigt svårt att komma åt vid gångjärnen.
Är i färd med att sätta foder på vår nymonterade ytterdörr, problemet är att det uppstått en glipa på ca 7-8 mm runtom. Samtidigt har jag ingen bra maskin för att såga en sådan bit rakt och fint så frågan är om man kan använda ex smyglister som egentligen är tänkta för inomhus bruk?
Först var tanke att sätta Tec7 men 7 mm känns lite mycket runt hela dörren och dessutom är det väldigt svårt att komma åt vid gångjärnen.
Jag hade samma problem och köpte smyglist som jag målade med utomhusfärg.I Ironside skrev:Hej,
Är i färd med att montera foder på nymonterad ytterdörr. Tyvärr uppstår det en 7-8 mm glipa från foder till dörr\sidoljus karm. Första tanken var att köra med Tec7 men 8 mm runt hela känns mycket, dessutom svårt att komma till vid gångjärnen. Samtidigt har jag ingen bra maskin för att klyva 7-8 mm på ett bra vis.
Skulle man kunna köpa smyglist för inomhusbruk och använda det utomhus? Det kommer självfallet målas.
MVH