Byggahus.se
En liten skada på vår Ikea bänkskiva, kan man lägga lite silikon där sprickan är så det inte kryper in fukt där?
Närbild på en spricka längs kanten av en ljus laminatskiva som visar en delaminering eller skada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja, varför inte. Men se till att tejpa runt om innan du lägger silikon annars blir det fläckar.

Skulle tagit lite lim eller något annat än silikon

• Gilla
Jens33 och 2 till
  • Laddar…
K
Jag skulle reklamerat skivan

K kniv skrev:
Jag skulle reklamerat skivan
Beror väl på hur skadan uppkommit?

J
raveper raveper skrev:
Skulle tagit lite lim eller något annat än silikon
Jag med, lim och kanske blandat i lite sågspån om det är så skivan ser ut? Ser nästan så ut. Eller nån form av plastiskt trä.

Tack för input, skadan är inte stor eller stör jättemycket men jag vill inte det ska bli större, lite superlim i fogen där det släppt kanske är det bästa alternativet.
Tror att hantverkare kanske har gjort denna skadan, när jag packade upp skivan fanns den där inte men ibland är man rätt nöjd med vad hantverkare åstadkommit överlag och en bra prisvärd hantverkare växer inte på träd så ja jag har helt enkelt inte konfronterat dom med detta

P Pop69 skrev:
Tack för input, skadan är inte stor eller stör jättemycket men jag vill inte det ska bli större, lite superlim i fogen där det släppt kanske är det bästa alternativet.
Tror att hantverkare kanske har gjort denna skadan, när jag packade upp skivan fanns den där inte men ibland är man rätt nöjd med vad hantverkare åstadkommit överlag och en bra prisvärd hantverkare växer inte på träd så ja jag har helt enkelt inte konfronterat dom med detta
Fast bra hantverkare tar ansvar för sina misstag om du presenterar det för dom på rätt sätt.

V vanpire skrev:
Fast bra hantverkare tar ansvar för sina misstag om du presenterar det för dom på rätt sätt.
Jo så är det nog men nu har det gått för lång tid.

• Gilla
vanpire
  • Laddar…
J
P Pop69 skrev:
Jag har lagat små sprickor med bikarbonat som man strör i sprickan. Sedan en droppe superlim. Härdar på sekunder. Sedan kan man slipa det med en slipkloss till vilken form man vill. Blir lite ljusgrått i tonen.

• Gilla
Rothor och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.