Byggahus.se
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är mer en klassfråga än politisk färg
Jan Emanuel, stenrik tatuerad sosse :)

nino nino skrev:
Jan Emanuel, stenrik tatuerad sosse :)
Exakt, klassfråga. Han kommer ju från enkla förhållanden :D

Exakt, klassfråga. Han kommer ju från enkla förhållanden :D
Ok har ingen koll på var han kommer från för förhållanden
Hur många generationer tar det att gå från arbetarklass till överklass?

galento
B Bonzo2000 skrev:
Det enklaste vore såklart om polisen bara kunde spärra in alla tatuerade människor i förebyggande syfte. Alla vet ju ändå att det bara är en tidsfråga innan de förtjänar sitt straff.

Vi får ju en ny regering nu, så det kanske kan bli verklighet de kommande åren.
:p Ja då får man förbereda frugan på att vi får byta "adress" ;)

• Haha
Bonzo2000
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ok har ingen koll på var han kommer från för förhållanden
Hur många generationer tar det att gå från arbetarklass till överklass?
Han kommer från Gottsunda, ghetto i Uppsala
Det beror på. Det kan gå på 1 om du tex sätter dina barn i rätt skola osv.

Det är otroligt hur snabbt det kan gå för hederligt folks barn att hamna på snedden i livet och bli antingen herrskap med näsan i vädret eller utslagna rakodantar. Lika illa i båda fallen. Tragiskt.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Jodå Gottsunda har jag varit i många gånger så det vet jag var e

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Är du för eller emot tatueringar?

Det var ett Facebookinlägg på någon semikändis som sminkat bort alla sina tats för något jobb. Hon såg 4ggr bättre ut utan tats.
Jag bryr mig inte om hur folk ser ut eller hur folk klär sig utan det skiter jag totalt i. Skulle själv ALDRIG NÅGONSIN tatuera mig. Vill nog bevara min kropp i hyfsat fräscht originaltillstånd hur nu det hänger ihop med stigande ålder och det totala förfallet. :(

• Gilla
  • Haha
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Det är otroligt hur snabbt det kan gå för hederligt folks barn att hamna på snedden i livet och bli antingen herrskap med näsan i vädret eller utslagna rakodantar. Lika illa i båda fallen. Tragiskt.
Även om du blir fattig kan det ta flera generationer innnan man lämnar överklassen. Känner en del adliga som inga pengar har kvar, men de är fortfarande en del av överklassen/övre medelklassen

Även om du blir fattig kan det ta flera generationer innnan man lämnar överklassen. Känner en del adliga som inga pengar har kvar, men de är fortfarande en del av överklassen/övre medelklassen
Du får du sluta kalla mig för pöbel. En förfader lär ha varit en av de högsta styresmännen i landsdelen på kung Kristians tid.

• Älska
Uffe A
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Du får du sluta kalla mig för pöbel. En förfader lär ha varit en av de högsta styresmännen i landsdelen på kung Kristians tid.
1520 never forget!

Patrik440
Två äldre män på gungstolar, pratar om tatueringar i ett pensionärsboende, humoristisk text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Illustration visar tatueringars acceptans på olika kroppsområden med humoristiska kommentarer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
jarlh och 3 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Så kan det gå

[länk]
Antingen en tvättäkta nazist eller en illitterat fårskalle som inte kan läsa runor ens med hjälp av futhark. I båda fallen direkt olämplig för offentliga uppdrag.

H heimlaga skrev:
Antingen en tvättäkta nazist eller en illitterat fårskalle som inte kan läsa runor ens med hjälp av futhark. I båda fallen direkt olämplig för offentliga uppdrag.
Har du sett hans bakhuvud?

Nej han är inte lämplig som ansiktet utåt. Än mindre när man inte fattar vad man tatuerar in (såklart han visste)

Men det var ju lika vanligt att inte veta vad för kinesiska tecken man ritade in i kroppen runt 90-00 talet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.