Hej,
Jag har en altandörr med dubbelt handtag där handtaget lossnar när jag försöker att stänga det.
Är det någon som har tips på vad man kan göra för att laga detta?
Alternativt hitta ett likadant som inte lossnar?
Hej,
Jag har en altandörr med dubbelt handtag där handtaget lossnar när jag försöker att stänga det.
Är det någon som har tips på vad man kan göra för att laga detta?
Alternativt hitta ett likadant som inte lossnar?
Tack!
Erika
Assa 835/837, Det ska sitta antingen en låsbricka på baksidan eller en handtagskoppling på pinnen.
Du måste öppna upp dörren för att kunna åtgärda problemet. Öppna den som att du ska putsa insidan av glasrutorna. SItter spärrar du lyfter upp på sidorna av dörrbladet.
Assa 835/837, Det ska sitta antingen en låsbricka på baksidan eller en handtagskoppling på pinnen.
Du måste öppna upp dörren för att kunna åtgärda problemet. Öppna den som att du ska putsa insidan av glasrutorna. SItter spärrar du lyfter upp på sidorna av dörrbladet.
Tack!
Så här ser det ut just nu i mellandelen av dörren.r det någon del som saknas eller som ska bytas ut!
Precis. Kolla om låsringen lossnat och ligger i hålet för handtaget eller om den ligger löst mellan dörrarna. Den kan ha gått sönder också
TTompafix skrev:
Om du lossar dessa två skruvar så kan du komma åt bättre Då lossnar hela låset[bild]
Tack! Jag ska kolla efter en spårring asap!
Perfekt, har haft den lös förut, så det var lätt att ordna iaf!
Tack för hjälpen! Behöver ju spara på värmen så mycket det går nu, så en fördel att kunna stänga dörren helt
Byt ut hela det låsbara handtaget (835S) mot ett nytt däremot skiljer infästningen för den övre skruven mot ditt gamla handtag.
När handtaget släpper så brukar det saknas gods efter slitage vilket gör att hela låsbara handtaget måste bytas ut